כניסה לחברים רשומים



הרשם לניוזלטר


זכיינות בליקר בייקרי
זכיינות אספרסו בר
קפה ג'ו_GO
זכיינות ג'נטלמן
זכיינות עידן 2000
זכיינות איי לק
זכיינות קפנטו
זכיינות קופיקס
זכיינות סחוט

מניית גולף חזרה לאופנה, אך מוקדם להכריז על הצלחת האסטרטגיה של ההנהלה החדשה

8/05/2017
מניית גולף חזרה לאופנה, אך מוקדם להכריז על הצלחת האסטרטגיה של ההנהלה החדשה

מאז פורסם במרץ הדו"ח הכספי של גולף ל־2016 זינקה המניה ב־30%, חרף הפסד של 57.2 מיליון שקל שנרשם אשתקד. הסיבה לכך היא שברבעון הרביעי הופיעו כמה ניצני התאוששות בתוצאות של חברת הטקסטיל והעיצוב לבית, שאף רשמה במהלכו רווח נקי של 2.7 מיליון שקל. האם הרווח הרבעוני, אחרי רצף הפסדים, הוא אות לשינוי מגמה בתוצאות גולף? או רק אורח לרגע? כפי שסנונית אחת אינה מבשרת את האביב, כך גם רבעון רווחי אחד לא בהכרח מעיד על שינוי במגמת ההפסדים. בקרוב גולף צפויה לפרסם את הדו"ח לרבעון הראשון של 2017, וזה עשוי, במידה רבה, לפזר את הערפל בנוגע לכיוון שאליו היא צועדת. בעוד הפסדי גולף הולכים ומעמיקים, מתחרותיה, פוקס וקסטרו, מציגות בשנים האחרונות רווחים מרשימים. אם ב־2016 רשמה גולף הפסד תפעולי של 5.5 מיליון שקל, הרי שפוקס הציגה רווח תפעולי של 95.5 מיליון שקל, וזה של קסטרו הסתכם ב־62.2 מיליון שקל.  הנחיתות בביצועים התפעוליים של גולף לעומת המתחרות התבטאה באופן המובהק ביותר בנתוני המכירות למ"ר. בפרמטר החשוב ביותר בתחום הקמעונאות — פדיון ממוצע למ"ר בחנויות זהות — גולף רשמה אשתקד ירידה של 6.1% לעומת עלייה ממוצעת של 0.7% בענף האופנה וההנעלה, על פי נתוני חברת RIS.

 

-תחום האופנה מפסיד
 
לקבוצת גולף שני תחומי פעילות, כשרווחי תחום אופנת הבית, שבמסגרתו היא מוכרת טקסטיל וכלים לבית והלבשת ילדים ותינוקות, מקזזים רק חלקית את הפסדי תחום אופנת ההלבשה — הכולל את הרשתות גולף, פולגת, אינטימה, ספרינט, TopMan, TopShop ועדיקה, שמפעילה אתר מכירות מקוון.

בתחום אופנת הבית ניכרת תנודתיות גבוהה ברווח התפעולי, שב־2016 זינק ב־57%, אחרי ששנה קודם לכן צנח ב־51%. בשלוש השנים האחרונות מציג תחום זה רווח תפעולי, בעוד תחום ההלבשה מסב לגולף הפסדים. ההפסד התפעולי של תחום  האופנה הסתכם אשתקד ב־32.4 מיליון שקל לעומת הפסד של 21.3 מיליון שקל ב־2015 ורווח של 7.8 מיליון שקל ב־2014. אחד הגורמים להרעה הוא עלייה בהוצאה על מלאי אטי, עובדה שהתבטאה בירידה של 12.6% ברמת המלאי. מנגד, בתחום אופנת הבית נרשמה עלייה חדה ומטרידה במלאי של 26.2%, הרבה מעבר לצמיחה במכירות — 6% בלבד.

בעקבות ההרעה המתמשכת בתוצאות העסקיות עברה הנהלת גולף טלטלה ביוני האחרון. רביב ברוקמאייר, לשעבר מנכ"ל הום סנטר, נעמן גרופ ומגה קמעונאות, החליף את אלי מיזרוח כמנכ"ל גולף, ואפי רוזנהויז, מי שהיה מנכ"ל שופרסל, מונה ליו"ר הדירקטוריון תחת היו"ר הפורש יוחנן לוקר.הגורמים לשיפור בתוצאות גולף ברבעון הרביעי ב־2016 נחלקים לשניים: אלה שכנראה ימשיכו להשפיע לחיוב, ובראשם שיפור בתנאי הסחר והקטנת ההנחות שהקבוצה נתנה; וגורמים מיטיבים חד־פעמיים, שהבולט בהם היה עיתוי חגי תשרי, שחלו אשתקד ברבעונים השלישי והרביעי, בעוד ב־2015 הם חלו רק בשלישי.

מהות הזכיינות היא שרשת מזכה מוכרת לזכייניה שירותי ניהול הכוללים תמיכה רציפה בתמורה לתמלוגים שוטפים. במקרים רבים חוסר הצלחה של רשתות מזכות נובע מאימוץ מודל זכייני שאינו מתאים או מניהול לקוי של הזכיינים. תשתית נכונה, גיבוש מודל זכייני נכון, ספר נהלים מדויק, חוזה זיכיון מנוסח כראוי, גיוס זכיינים איכותיים ומגננוני תמיכה ובקרה, הם אשר מובילים להצלחה בזכיינות.

קרא עוד...

להלן 10 טיפים מנצחים אשר יאפשרו לך, הזכיין הפוטנציאלי לקבל ההחלטה מושכלת ונכונה, אשר תשפיע על הצלחתך ברכישת הזיכיון וישפכו אור על כדאיות העסקה...

 

 

  

 

קרא עוד...

המרכז לקידום זכיינות בישראל רואה בכללי אתיקה בזכיינות ערך עליון הן ביחסים הטרום חוזיים והן ביחסים השוטפים בין רשת מזכה לבין זכייניה וזכייניה הפוטנציאליים. לנוכח העובדה כי בארץ אין חוק אשר מסדיר את הפעילות של ענף הזכיינות וכי חסרים סטנדרטים שישמרו על התנהלות ראויה ביחסים שבין רשתות מזכות ובין זכיינים, יישום של כללי אתיקה בענף הינו בעל חשיבות...

קרא עוד...

בעל רשת? פרסם את העסק שלך כאן!

צור קשר

מלא פרטים וניצור אתך קשר בהקדם
*הקלד את הקוד הבא

אודות  זכיין  זכיינות למכירה  זיכיון לקופיקס  זכיינות למכירה  זכיינות בתי קפה  זיכיונות  ספר נהלים  זכיינות ארומה  זכיינות קופיקס  זכיינות רולדין  זיכיון לבית קפה  הזדמנויות עסקיות  זכיינות  מאמרים  מימון   צור קשר  קוד אתי לזכיינות  חוזה זיכיון  הלוואות לעסקים  דרושים  שיווק דיגיטלי   כנס זכיינות 2014   עסקים למכירה  זכיינות כאן

המרכז לקידום זכיינות בישראל l פרנקס יעוץ עסקי בע"מ l רח' דרך החורש 4, בית אפריקה ישראל, ת.ד 12822 יהוד 56470 l טל' 1-700-720-720 l פקס: 03-5322567