כניסה לחברים רשומים



הרשם לניוזלטר


קפה ג'ו_GO
זכיינות בליקר בייקרי
זכיינות סחוט
זכיינות קפנטו
זכיינות איי לק
זכיינות אספרסו בר
זכיינות קופיקס
זכיינות עידן 2000
זכיינות ג'נטלמן

פוקס שולטת בקניוני עופר: הדיחה את המשביר מהמקום הראשון בשטחי מסחר ב־2016

13/04/2017
פוקס שולטת בקניוני עופר: הדיחה את המשביר מהמקום הראשון בשטחי מסחר ב־2016


חברת מליסרון פרסמה דו"חות על פעילות רשת קניוני עופר שבבעלותה לשנת 2016. מהדו"חות עולה כי השוכרת הגדולה ביותר בקניוני החברה היא קבוצת פוקס, שבבעלות הראל ויזל, שאחראית ל־6.6% מההכנסות של קניוני מליסרון משכר דירה ודמי ניהול. כך מחליפה פוקס את קבוצת המשביר 365 של רמי שביט, שהיתה במקום הראשון בטבלת השוכרים של מליסרון ב־2015 וירדה כעת למקום השני.
עלייתה של פוקס לא מפתיעה, שכן מדובר בקבוצת הקמעונאות הישראלית שמחזיקה את המספר הרב ביותר של מותגי אופנה והנעלה מקומיים ובינלאומיים.  עם מותגי הקבוצה ניתן למנות את רשת הביגוד פוקס, שאחראית ל־2% מהכנסות מליסרון משכירות ודמי ניהול, ואת אמריקן איגל, שאחראית ל־1.1% מהן. יתר מותגי הקבוצה הם פוקס הום, סאקס, בילבונג, נייקי, ללין, מנגו וצ'ילדרנ'ס פלייס. באחרונה פתחה קבוצת פוקס סניפים ראשונים של רשת הספורט האמריקאית פוט לוקר בישראל. כאמור, במקום השני ברשימת השוכרים ניצבת קבוצת המשביר לצרכן, שאחראית ל־5.8% מהכנסות הקבוצה משכירות; בתי הכלבו של המשביר אחראים ל־5.1%, ואת יתרת ההכנסות מניבה ניו־פארם. גוטקס מותגים, שבבעלות ג'ואי שוובל, המתחרה הישירה והגדולה ביותר של פוקס, אחראית ל־3.4% מהכנסות מליסרון. הקבוצה עלתה מקום אחד מהשנה שעברה, אז סיפקה 2.4% מהכנסות הקניונים, וכעת היא השוכרת השלישית בגודלה בקניוני הקבוצה בזכות המותגים זארה, פול אנד בר, ברשקה, נייקי ומסימו דוטי. מי שאיבדה את המקום השלישי לטובת גוטקס היא קבוצת גולף, שירדה השנה למקום הרביעי ומהווה 3.2% מתמהיל השוכרים של מליסרון.

שנה האחרונה צמצמה גולף שטחי מסחר וסגרה חנויות כחלק מאסטרטגיה שצפויה להימשך גם ב־2017. מותגי הקבוצה שפעלו בשנה האחרונה בקניוני מליסרון כוללים את גולף, גולף אנד קו, אינטימה, כיתן, טופ שופ, פולגת, בלו בירד ומקס מורטי.השוכרת החמישית בגודלה בקניוני מליסרון היא חברת האופנה קסטרו, שהיוותה 2.5% מתמהיל השוכרים ב־2016. קסטרו עקפה בשנה שחלפה את סופר־פארם, שירדה השנה למקום השישי. כוחה של קבוצת קסטרו התחזק בזכות המותגים הודיס, קרולינה למקה, טופ טן, אורבניקה ואקססורייז, שחולשים על שטחי מסחר נרחבים בקניוני מליסרון. בשנה הקרובה צפויה הקבוצה לפתוח עוד 17 חנויות למותגיה ברחבי הארץ. במקום השישי ניצבת סופר־פארם. רשת הפארם, עם בלעדיות בקניונים בישראל, אחראית ל־2.2% מהכנסות מליסרון, לעומת ניו־פארם עם 0.7%.

במקום השביעי ניצבת שופרסל, שחולשת על 2% משטחי המסחר בקניוני הקבוצה. במקום השמיני והתשיעי ניצבות קבוצות האופנה רנואר והוניגמן, עם 1.8% ו־1.7% בהתאמה.
 קבוצת גלי היא השוכרת העשירית בדירוג. הקבוצה הדיחה מהעשירייה הראשונה את הרשת הבינלאומית H&M — שטחיה של גלי מהווים כעת 1.5% משטחי המסחר הכוללים של מליסרון, ואילו H&M מהווה 1.4%.

2016 אופיינה במגמה של סגירת חנויות וצמצום שטחי מסחר: קסטרו, פוקס וגולף דיווחו על סגירת חנויות מפסידות וכאלה שקיימת ביניהן קניבליזציה. גם במקרה של גולף נסגרו רשתות מפסידות כמו בלו בירד, מקס מורטי ודורותי פרקינס. עומת זאת, הקבוצות הגדולות הגדילו שטחים של חנויות קיימות והמשיכו במגמה של ריכוז כל תתי־המותגים תחת קורת גג אחת. כך למשל, קסטרו פתחה ב־2016 רק עשר חנויות, כמעט שליש מ־29 החנויות שפתחה ב־2015. 

מסוף 2016 ועד מרץ 2017 סגרה הקבוצה עוד שלוש חנויות. למרות זאת, שטחי המסחר של החנויות של קסטרו דווקא גדלו ב־20% בשלוש שנים האחרונות, משטח ממוצע של 308 מ"ר ל־370 מ"ר.

 

 

 

רוצה להיות זכיין של אחת מהרשתות החזקות בארץ? התקשר עכשיו 1700-720-720 או לחץ כאן.

מהות הזכיינות היא שרשת מזכה מוכרת לזכייניה שירותי ניהול הכוללים תמיכה רציפה בתמורה לתמלוגים שוטפים. במקרים רבים חוסר הצלחה של רשתות מזכות נובע מאימוץ מודל זכייני שאינו מתאים או מניהול לקוי של הזכיינים. תשתית נכונה, גיבוש מודל זכייני נכון, ספר נהלים מדויק, חוזה זיכיון מנוסח כראוי, גיוס זכיינים איכותיים ומגננוני תמיכה ובקרה, הם אשר מובילים להצלחה בזכיינות.

קרא עוד...

להלן 10 טיפים מנצחים אשר יאפשרו לך, הזכיין הפוטנציאלי לקבל ההחלטה מושכלת ונכונה, אשר תשפיע על הצלחתך ברכישת הזיכיון וישפכו אור על כדאיות העסקה...

 

 

  

 

קרא עוד...

המרכז לקידום זכיינות בישראל רואה בכללי אתיקה בזכיינות ערך עליון הן ביחסים הטרום חוזיים והן ביחסים השוטפים בין רשת מזכה לבין זכייניה וזכייניה הפוטנציאליים. לנוכח העובדה כי בארץ אין חוק אשר מסדיר את הפעילות של ענף הזכיינות וכי חסרים סטנדרטים שישמרו על התנהלות ראויה ביחסים שבין רשתות מזכות ובין זכיינים, יישום של כללי אתיקה בענף הינו בעל חשיבות...

קרא עוד...

ממלכת החלבה והטחינה

צור קשר

מלא פרטים וניצור אתך קשר בהקדם
*הקלד את הקוד הבא

אודות  זכיין  זכיינות למכירה  זיכיון לקופיקס  זכיינות למכירה  זכיינות בתי קפה  זיכיונות  ספר נהלים  זכיינות ארומה  זכיינות קופיקס  זכיינות רולדין  זיכיון לבית קפה  הזדמנויות עסקיות  זכיינות  מאמרים  מימון   צור קשר  קוד אתי לזכיינות  חוזה זיכיון  הלוואות לעסקים  דרושים  שיווק דיגיטלי   כנס זכיינות 2014   עסקים למכירה  זכיינות כאן

המרכז לקידום זכיינות בישראל l פרנקס יעוץ עסקי בע"מ l רח' דרך החורש 4, בית אפריקה ישראל, ת.ד 12822 יהוד 56470 l טל' 1-700-720-720 l פקס: 03-5322567