כניסה לחברים רשומים



הרשם לניוזלטר


זכיינות איי לק
זכיינות קופיקס
זכיינות קפנטו
זכיינות ג'נטלמן
זכיינות עידן 2000
זכיינות סחוט
קפה ג'ו_GO
זכיינות אספרסו בר
זכיינות בליקר בייקרי

סופר קופיקס נסוגה ממחירי 5 שקלים למוצר

18/12/2016
סופר קופיקס נסוגה ממחירי 5 שקלים למוצר

רשת המרכולים סופר קופיקס שחרטה על דגלה את הסלוגן "סופרמרקט במחיר אחיד" עם התחייבות של מחיר מקסימלי של 5 שקלים החלה למכור השבוע מוצרים במחיר גבוהים בהרבה. זוהי חריגה ראשונה במדיניות התמחור של הרשת מאז השקתה ביוני 2015. בין היתר הועלו על מדפי הרשת דגני בוקר של יונילוור הנמכרים ב־25–10 שקל לאריזה, מחירים הדומים לאלה שבהם מוצעים מוצרים אלה ברשתות השיווק המתחרות מאז משבר הסלמונלה שפקד את היצרנית לפני ארבעה חודשים.

 בנוסף נמכרות ברשת חפיסות סיגריות במחירי השוק, של 36–27 שקל לחפיסה בהתאם למותג. עם המוצרים הנוספים שחורגים מקונספט המוצר ב־5 שקל נמנים שמפו פינוק של יונליוור הנמכר ב־10 שקל, שמן זית של יד מרדכי מקבוצת שטראוס בבקבוק 500 מ"ל ב־20 שקל, מארז נייר טואלט 32 גלילים ממותג מולט של חוגלה ב־25 שקל וג'ל למדיח מג'יק ב־20 שקל.

המוצרים שנמכרים ביותר מ־5 שקל משווקים תחת הסלוגן "סופר קופיקס פלוס+", ומוצבים עדיין לצד שלטים המבטיחים "סופרמרקט במחיר אחיד".

עם השקת הסניף הראשון של רשת סופר קופיקס הודיעו הנהלת קופיקס והבעלים אבי כץ כי הרשת משכפלת את בשורת המחיר האחיד שהביאה לתחום בתי הקפה גם לענף המזון. בעקבות זאת תומחרו כל המוצרים ברשת במחיר מקסימלי של 5 שקל למוצר והרשת הודיעה כי היא תמכור מגוון של 700 מוצרים, חלקם באריזות מוקטנות שיתאמו את מדיניות המחיר האחיד.

סניפי הרשת עצמה הם קטנים ומשתרעים על 300–200 מ"ר במרכזי הערים או בקניונים, בעיקר בנקודות ששופרסל ומגה פינו לאור דמי השכירות הגבוהים ושבקניונים חיפשו להם מענה חלופי בתחום המזון.

הספקים הגדולים ובראשם קוקה־קולה סרבו להוריד מחירים לטובת הרשת ולא נכנסו למגוון המוצרים שלה. בנוסף, בשוק המזון היו ספקנים לגבי היומרות של סופר קופיקס ולגבי יכולתה לעמוד בהבטחה למחירים אחידים של 5 שקל למוצר תוך שמירה על רווחיות, בענף שנודע ברווחיות גולמית נמוכה. במצגת למשקיעים הסבירה החברה כי תמכור מוצרים שמחירם 4–1 שקל במארז של מספר פריטים במחיר של 5 שקל למארז. עוד נטען כי יינקטו מאמצים מול היצרנים כדי למכור מוצרים שמחיריהם 10–5 שקל במחיר של 5 שקל, וכי מוצרים שמחיריהם גבוהים מ־10 שקל יימכרו באריזות מוקטנות כדי להתאימם למדיניות הרשת.

חצי שנה לאחר הקמת הרשת מכרה קופיקס גרופ הבורסאית 50% מפעילות רשת המרכולים, שמנתה אז שישה סניפים, לקרן גרין לנטרן של ריצ'י האנטר. הקרן הזרימה לסופר קופיקס 20 מיליון שקל והעמידה לה הלוואת בעלים של 30 מיליון שקל. בקופיקס גרופ אמרו כי הכנסת השותף נועדה להאיץ את פריסת המרכולים בארץ ולהתרחב לחו"ל.

אך דו"חות קופיקס לרבעון השלישי של 2016 שפורסמו לפני כשבועיים חשפו כי פעילות המרכולים ממשיכה להקשות על החברה ולהסב לה הפסדים. נכון לסוף הרבעון מנתה סופר קופיקס 23 סניפים לאחר סגירתו של סניף בקריית טבעון. בסיכום תשעת החודשים הראשונים של השנה הסבה פעילות המרכולים לקבוצה הפסד של 1.5 מיליון שקל. ההתרחבות המסיבית ופתיחת 19 סניפים חדשים הגדילה את מכירות המרכולים ל־87.5 מיליון שקל בתקופה זו והביאה את הרווח הגולמי של הפעילות ל־20.8 מיליון שקל.

סופר קופיקס אינה הרשת היחידה שמתקשה לייצר רווחים ממדיניות תמחור נמוך בענף המזון. בפברואר האחרון נסגרה בקול ענות חלושה רשת "אחד" בעלת שני הסניפים שפתח אירי שחר ברעננה ובנתניה, ושהתבססה על מוצרים קטנים ומוצר בודד בכל קטגוריית צריכה. ברשת הודו כי המודל העסקי לא הצליח וחיסלו את הפעילות.

באופן דומה נסגרה פעילותו של אתר המכירות סיטון, שהבטיח למכור לצרכנים מוצרי מזון וצריכה יבשים "במוצרים סיטונאיים", אך נכשל לאחר שהציע סל מוצרים חלקי. אף שחברת ההפצה דיפלומט וקבוצת אקזיט נכנסו כשותפים בסיטון לצד מייסדי הפעילות משפחת אבקסיס, הפעילות לא התרוממה והסופרמרקט המקוון נסגר.

 סופר קופיקס בתגובה: "רשת סופר קופיקס תחל במספר סניפים מצומצם פיילוט לבדיקת האפשרות להרחבת מגוון המוצרים גם אלה הנמכרים במעל חמישה שקלים אך עדיין במחיר משתלם לצרכן. הרחבת קו המוצרים נועדה במטרה לאפשר לקוני סופר קופיקס להנות מקניה רחבה וכוללת במקום מרוכז אחד. עדיין מרבית המוצרים הנמכרים בסופר קופיקס בסניפיי הפיילוט נמכרים במחיר אחיד של חמישה שקלים. הקו המוביל את רשת סופר קופיקס של מחירים הגונים נשמר".

 

 

 

מחפש זיכיון לרשת מצליחה? התקשר עכשיו וקבל את כל הפרטים 1700-720-720

מהות הזכיינות היא שרשת מזכה מוכרת לזכייניה שירותי ניהול הכוללים תמיכה רציפה בתמורה לתמלוגים שוטפים. במקרים רבים חוסר הצלחה של רשתות מזכות נובע מאימוץ מודל זכייני שאינו מתאים או מניהול לקוי של הזכיינים. תשתית נכונה, גיבוש מודל זכייני נכון, ספר נהלים מדויק, חוזה זיכיון מנוסח כראוי, גיוס זכיינים איכותיים ומגננוני תמיכה ובקרה, הם אשר מובילים להצלחה בזכיינות.

קרא עוד...

להלן 10 טיפים מנצחים אשר יאפשרו לך, הזכיין הפוטנציאלי לקבל ההחלטה מושכלת ונכונה, אשר תשפיע על הצלחתך ברכישת הזיכיון וישפכו אור על כדאיות העסקה...

 

 

  

 

קרא עוד...

המרכז לקידום זכיינות בישראל רואה בכללי אתיקה בזכיינות ערך עליון הן ביחסים הטרום חוזיים והן ביחסים השוטפים בין רשת מזכה לבין זכייניה וזכייניה הפוטנציאליים. לנוכח העובדה כי בארץ אין חוק אשר מסדיר את הפעילות של ענף הזכיינות וכי חסרים סטנדרטים שישמרו על התנהלות ראויה ביחסים שבין רשתות מזכות ובין זכיינים, יישום של כללי אתיקה בענף הינו בעל חשיבות...

קרא עוד...

נטושקה

צור קשר

מלא פרטים וניצור אתך קשר בהקדם
*הקלד את הקוד הבא

אודות  זכיין  זכיינות למכירה  זיכיון לקופיקס  זכיינות למכירה  זכיינות בתי קפה  זיכיונות  ספר נהלים  זכיינות ארומה  זכיינות קופיקס  זכיינות רולדין  זיכיון לבית קפה  הזדמנויות עסקיות  זכיינות  מאמרים  מימון   צור קשר  קוד אתי לזכיינות  חוזה זיכיון  הלוואות לעסקים  דרושים  שיווק דיגיטלי   כנס זכיינות 2014   עסקים למכירה  זכיינות כאן

המרכז לקידום זכיינות בישראל l פרנקס יעוץ עסקי בע"מ l רח' דרך החורש 4, בית אפריקה ישראל, ת.ד 12822 יהוד 56470 l טל' 1-700-720-720 l פקס: 03-5322567