כניסה לחברים רשומים



הרשם לניוזלטר


זכיינות איי לק
קפה ג'ו_GO
זכיינות עידן 2000
זכיינות אספרסו בר
זכיינות בליקר בייקרי
זכיינות קופיקס
זכיינות קפנטו
זכיינות ג'נטלמן
זכיינות סחוט

הציפור שלא פרשה כנפיים: קבוצת גולף מחסלת את מרבית סניפי בלו בירד

17/11/2015
הציפור שלא פרשה כנפיים: קבוצת גולף מחסלת את מרבית סניפי בלו בירד

קבוצת גולף סוגרת את מרבית חנויות רשת בלו בירד.  חנויות הדגל של הרשת שיישארו פתוחות יהיו בערים הגדולות, והמוצרים שהיו אמורים להימכר בחנויות יעברו להימכר באתר האופנה עדיקה, שרכשה גולף ב־40 מיליון שקל בתחילת השנה. גולף רכשה את רשת בלו בירד תמורת 12 מיליון שקל ב־2010. המתחרה בילבונג עשויה לנגוס נתח מסוים מלקוחות בלו בירד.

רשת אופנת הגלישה בלו בירד החלה את דרכה ב־2006 תחת קבוצת קונספט שיווק בבעלות גידי גולדפינגר וקרן פימי. בתחילת 2010 בחרה פימי לצאת מהשותפות, ובמקומה נכנס דוד עיני מחברת UMI. בתוך חודשים אחדים מכר עיני את בלו בירד, שהיו לה באותם ימים 30 סניפים ומחזור מכירות של כ־70 מיליון שקל, לקבוצת גולף. מנכ"לית הקבוצה דאז, אילנה קאופמן, שביקשה להרחיב את תחום ההלבשה לאוכלוסיית צעירים ובני נוער באמצעות הרכישה. אלא שתוכניותיה של קאופמן לא עלו יפה, ובלו בירד הפכה לנטל על קבוצת גולף, וזו נאלצה לסגור שבע חנויות כבר בשלוש השנים הראשונות לרכישתה. לקראת סוף כהונתה בגולף, בתום שני עשורים, תכננה קאופמן לסגור את הרשת.

אלא שבתחילת 2014 נכנס לתפקיד המנכ"ל אלי מיזרוח, וכוונתו היתה לעצור את התוכנית לסגירת סניפי בלו בירד. הוא נערך להרחבת הרשת ולפתיחת סניפים חדשים וכן להכנסת פריטי לבוש של בלו בירד לחנויות גולף, כדי להצעיר את קהל הלקוחות של הרשת ולהרחיב את חשיפת המותג לקהל רחב מבעבר. אלא שהרשת המשיכה להפסיד, והכוונות למכור אותה בכמה מיליוני שקלים בלבד לא הבשילו אפילו לכדי משא ומתן. המשבר הקשה שעובר על תחום הקמעונאות, ועל רשתות הביגוד בפרט, לא השאיר סיכוי לרשת.

הרווח הגולמי של קבוצת גולף בתחום אופנת ההלבשה ירד בהדרגה בשנים האחרונות: ב־2011 עמד הרווח הגולמי על 218 מיליון שקל, ומאז הוא הידרדר ל־203.5 מיליון שקל בסוף 2014.

מהות הזכיינות היא שרשת מזכה מוכרת לזכייניה שירותי ניהול הכוללים תמיכה רציפה בתמורה לתמלוגים שוטפים. במקרים רבים חוסר הצלחה של רשתות מזכות נובע מאימוץ מודל זכייני שאינו מתאים או מניהול לקוי של הזכיינים. תשתית נכונה, גיבוש מודל זכייני נכון, ספר נהלים מדויק, חוזה זיכיון מנוסח כראוי, גיוס זכיינים איכותיים ומגננוני תמיכה ובקרה, הם אשר מובילים להצלחה בזכיינות.

קרא עוד...

להלן 10 טיפים מנצחים אשר יאפשרו לך, הזכיין הפוטנציאלי לקבל ההחלטה מושכלת ונכונה, אשר תשפיע על הצלחתך ברכישת הזיכיון וישפכו אור על כדאיות העסקה...

 

 

  

 

קרא עוד...

המרכז לקידום זכיינות בישראל רואה בכללי אתיקה בזכיינות ערך עליון הן ביחסים הטרום חוזיים והן ביחסים השוטפים בין רשת מזכה לבין זכייניה וזכייניה הפוטנציאליים. לנוכח העובדה כי בארץ אין חוק אשר מסדיר את הפעילות של ענף הזכיינות וכי חסרים סטנדרטים שישמרו על התנהלות ראויה ביחסים שבין רשתות מזכות ובין זכיינים, יישום של כללי אתיקה בענף הינו בעל חשיבות...

קרא עוד...

תרזה

צור קשר

מלא פרטים וניצור אתך קשר בהקדם
*הקלד את הקוד הבא

אודות  זכיין  זכיינות למכירה  זיכיון לקופיקס  זכיינות למכירה  זכיינות בתי קפה  זיכיונות  ספר נהלים  זכיינות ארומה  זכיינות קופיקס  זכיינות רולדין  זיכיון לבית קפה  הזדמנויות עסקיות  זכיינות  מאמרים  מימון   צור קשר  קוד אתי לזכיינות  חוזה זיכיון  הלוואות לעסקים  דרושים  שיווק דיגיטלי   כנס זכיינות 2014   עסקים למכירה  זכיינות כאן

המרכז לקידום זכיינות בישראל l פרנקס יעוץ עסקי בע"מ l רח' דרך החורש 4, בית אפריקה ישראל, ת.ד 12822 יהוד 56470 l טל' 1-700-720-720 l פקס: 03-5322567