כניסה לחברים רשומים



הרשם לניוזלטר


קפה ג'ו_GO
זכיינות סחוט
זכיינות איי לק
זכיינות אספרסו בר
זכיינות ג'נטלמן
זכיינות בליקר בייקרי
זכיינות עידן 2000
זכיינות קפנטו
זכיינות קופיקס

החיפאים שהתחילו עם עסק קטן - ואז גילו את ת"א

הם התחילו את דרכם כסניף קטן של בית קפה או קונדיטוריה בחיפה, ובתוך זמן קצר הפכו למוסד בעיר האדומה ■ עם האוכל בא התיאבון, ועכשיו הם עושים את הדרך על כביש חיפה-ת"א ומתרחבים במרכז ■ קבלו את הטרנד החיפאי
19/10/2014
החיפאים שהתחילו עם עסק קטן - ואז גילו את ת"א

 


SHEMO
 

קונספט: רשת קונדיטוריות המוכרת עוגות, עוגיות, מאפים ולחמים מעולם הפטיסרי והבולנז'רי. הסניפים של שמו מבוססים בעיקר על צריכה ביתית של מוצרי מאפה, לכן אין אופציה לישיבה    במקום.
 
בעלים: האחים שמו, מיקי, עופר ויוחאי. מיקי, הבכור, אחראי לצד הקולינרי והוא הפנים של הרשת בתקשורת, עופר אחראי לניהול ויוחאי אחראי לתחום השיווק ולניהול החנויות.
 

סניפים: שבעה - ארבעה בחיפה והצפון ושלושה בתל-אביב והמרכז. כל הסניפים נמצאים בבעלות פרטית של משפחת שמו.
 
ההתחלה: הסניף הראשון הוקם ברחוב האצטדיון בעיר התחתית בשנת 1992. הסניף עדיין פעיל והוא ממוקם בסמוך לקונדיטוריה הראשית של שמו, ממנה יוצאים מדי יום מוצרים לסניפים

ברחבי הארץ. עשר שנים לאחר הקמת הסניף הראשון נפתח הסניף השני, גם הוא בחיפה, הפעם בשדרות מוריה שבכרמל. "חיכינו יחסית הרבה זמן, כיוון שרצינו להיות מבוססים ובטוחים

בטיב איכות המוצרים ובליין רחב של מוצרים", מסביר יוחאי.
 


דריסת הרגל במרכז: הסניף הראשון בתל-אביב נפתח בשנת 2007 במרכז טאגור ברמת אביב. "הודות להופעות התקשורתיות של מיקי במדיה הארצית, הנחיתה הייתה רכה יחסית. אנשים כבר הכירו את המותג ומיד קישרו את החנות עם 'ההוא מהטלוויזיה'".
 
תל-אביב vs חיפה: "מבחינת סוג הלקוחות והאופי הצרכני של הלקוחות, אין הרבה הבדלים בין התל-אביבים לחיפאים. גם בחיפה וגם בתל-אביב אנשים רוצים דברים טובים וטעימים, רוצים לקבל חוויית קנייה כשהם נכנסים לחנות וכמובן להרגיש שהם מקבלים תמורה הוגנת לכסף שהם משלמים".
 

מנטור/מודל השראה: "אנחנו אוהבים לקבל השראה ודוגמאות ממספר קונדיטוריות מובילות בפריז, כמו Pierre Herme ורשת LA DUREE".
 

פנינו לאן? "חושבים על סניף נוסף באזור תל-אביב, אבל הפעם ממש במרכז העיר ולא בשכונות הצפוניות".
 

אמא יקרה: רותי, אמא של האחים שמו, אופה עד היום את עוגיות המעמול המסורתיות, הנמכרות בסניפים.


קפה גרג
 
קונספט: בתי קפה המותאמים למגזרים השונים באוכלוסייה: כשר, כשר למהדרין, לא כשר, תפריט ילדים, תפריט טבעוני, ארוחות בוקר, ארוחות צהריים ועוד. אבל העיקר הוא הקפה. לרשת תערובות מיוחדות המופקות בבית קלייה משלה.
 
בעלים: בעלי הרשת המרכזי הוא יאיר מלכה, עמו שותפים גלעד אלמוג, האמון על ענייני הכספים, וניר אדרי, האמון על זכייני הסניפים, המחזיק בנתח הקטן מבין השלושה.
 
סניפים: 103, מתל חי ועד אילת, 25% מהם בבעלות השותפים והיתר בבעלות זכיינים. הסניפים ממוקמים בעיקר במרכזי קניות. מספר סניפים ממוקמים בתוך מוסדות לימוד ובמשרדי ממשלה בתל-אביב, וחלק נוסף ממוקם בסניפי צומת ספרים. הסניפים שומרים על נראות דומה.
 
ההתחלה: הסניף הראשון נפתח במרכז הכרמל בחיפה בשנת 1994. "המטרה הייתה להטמיע בתודעה של הקהל החיפאי מהו קפה איכותי", אומר מלכה.
 
דריסת הרגל במרכז: ב-2008 נפתח סניף ראשון בדיזנגוף סנטר. פתיחת סניף במקום כה מרכזי בתל-אביב טומנת בחובה אמירה. מלכה: "באנו עם בשורה לקהל התל-אביבי, כשהצענו ארוחות בוקר עשירות ומגוונות, יחד עם הקפה שאנחנו קולים לבד בחיפה. המתכונת הוכיחה את עצמה". כעשור וחצי לקח לגרג להגיע לעיר הגדולה, שם נפתח הסניף על-ידי זכיין. "דאגנו לנהל את הסניפים בחיפה בצורה נכונה. בנינו מטה שכלל מנהלי שיווק, מנהלי אזור ושפים, ורק אחרי שהרגשנו בשלים יצאנו מחיפה", אומר מלכה. "בהתחלה לא ידעתי אם ארצה לגדול לכאלה ממדים, אבל ברגע שהגעתי לתל-אביב הבנתי שאפשר לפתוח סניפים בעוד מקומות בארץ". לאחרונה הקימה גרג את תת-הרשת ביגה, המציעה מזון על טהרת הבריאות. הרשת מונה כיום 4 סניפים באזור הצפון, ו-8 סניפים צפויים להיפתח במהלך השנה, חלקם במרכז הארץ. עם הקמת ביגה, הוקם מפעל שבו נאפית כל התוצרת לביגה ולחמים עבור גרג.
 
תל-אביב vs חיפה: "בתל-אביב אנשים מרוויחים יותר וההזמנה הממוצעת גבוהה יותר, אלא שגם עלויות אחזקת החנויות גבוהות יותר. בתל-אביב פופולרית התרבות של לאכול בחוץ. בחיפה העבודה בסניפים מסתיימת מוקדם יותר. בתל-אביב התחרות קשה יותר, ואתה צריך להמציא את עצמך בכל יום מחדש".


מנטור/מודל השראה: "המודלים שלנו נלקחים בעיקר מבתי קפה מאירופה, אך יש גם השפעה אמריקאית".
 
פנינו לאן? יותר מ-10 סניפים צפויים להיפתח השנה, חלקם בשילוב עם צומת ספרים וחלקם כוללים משחקיות לילדים. נושא המזון הבריא שמעסיק את מלכה בחייו הפרטיים ושהוביל לפתיחת רשת ביגה ימשיך להוות ערוץ מרכזי. "אנשים אוהבים את עצמם וכולם רוצים לחיות, ולחיות בריא. אין לי ספק שהמגמה הזו תוסיף להתחזק", הוא אומר. חו"ל לא מעניין אותו: "אני מעדיף להשקיע את כל האנרגיה בארץ".
 
אז מי זה גרג? גרג, שעל שמו קרויה הרשת, הוא אדם ממוצא אמריקאי שפתח בזמנו חנות לממכר קפה ועוגיות במרכז הכרמל. יאיר מלכה זיהה את הפוטנציאל של החנות, חבר לגרג, ולאחר מכן רכש ממנו את כל הפעילות של החנות וממנה צמחה הרשת

 

מתעניין/ת בפגישת יעוץ? לחץ/י כאן

 

מהות הזכיינות היא שרשת מזכה מוכרת לזכייניה שירותי ניהול הכוללים תמיכה רציפה בתמורה לתמלוגים שוטפים. במקרים רבים חוסר הצלחה של רשתות מזכות נובע מאימוץ מודל זכייני שאינו מתאים או מניהול לקוי של הזכיינים. תשתית נכונה, גיבוש מודל זכייני נכון, ספר נהלים מדויק, חוזה זיכיון מנוסח כראוי, גיוס זכיינים איכותיים ומגננוני תמיכה ובקרה, הם אשר מובילים להצלחה בזכיינות.

קרא עוד...

להלן 10 טיפים מנצחים אשר יאפשרו לך, הזכיין הפוטנציאלי לקבל ההחלטה מושכלת ונכונה, אשר תשפיע על הצלחתך ברכישת הזיכיון וישפכו אור על כדאיות העסקה...

 

 

  

 

קרא עוד...

המרכז לקידום זכיינות בישראל רואה בכללי אתיקה בזכיינות ערך עליון הן ביחסים הטרום חוזיים והן ביחסים השוטפים בין רשת מזכה לבין זכייניה וזכייניה הפוטנציאליים. לנוכח העובדה כי בארץ אין חוק אשר מסדיר את הפעילות של ענף הזכיינות וכי חסרים סטנדרטים שישמרו על התנהלות ראויה ביחסים שבין רשתות מזכות ובין זכיינים, יישום של כללי אתיקה בענף הינו בעל חשיבות...

קרא עוד...

צור קשר

מלא פרטים וניצור אתך קשר בהקדם
*הקלד את הקוד הבא

אודות  זכיין  זכיינות למכירה  זיכיון לקופיקס  זכיינות למכירה  זכיינות בתי קפה  זיכיונות  ספר נהלים  זכיינות ארומה  זכיינות קופיקס  זכיינות רולדין  זיכיון לבית קפה  הזדמנויות עסקיות  זכיינות  מאמרים  מימון   צור קשר  קוד אתי לזכיינות  חוזה זיכיון  הלוואות לעסקים  דרושים  שיווק דיגיטלי   כנס זכיינות 2014   עסקים למכירה  זכיינות כאן

המרכז לקידום זכיינות בישראל l פרנקס יעוץ עסקי בע"מ l רח' דרך החורש 4, בית אפריקה ישראל, ת.ד 12822 יהוד 56470 l טל' 1-700-720-720 l פקס: 03-5322567