כניסה לחברים רשומים



הרשם לניוזלטר


זכיינות איי לק
זכיינות אספרסו בר
זכיינות סחוט
זכיינות קופיקס
זכיינות בליקר בייקרי
זכיינות עידן 2000
זכיינות ג'נטלמן
זכיינות קפנטו
קפה ג'ו_GO

במגזר העסקי יוצאים בקריאה: לקנות יותר, דווקא עכשיו

בדיוק בזמן שהתותחים רועמים מנכ"לים מובילים במשק קוראים לציבור לצאת ולצרוך, כמו שעושים האמריקאים בעת משבר: "אחד מתפקידי העורף הוא להילחם בחזית הכלכלית"
24/07/2014
במגזר העסקי יוצאים בקריאה: לקנות יותר, דווקא עכשיו


"הכלכלה בארץ עומדת בפני אתגר לא פשוט והעסקים בדרום, בעיקר עסקים קטנים ובינוניים, סופגים פגיעה משמעותית. כמות הקניות יורדת, ודווקא עכשיו חייבים לפעול כדי להגדיל את הצריכה", כך אמר אתמול ל"כלכליסט" שר הכלכלה נפתלי בנט, בזמן סיור בדרום.
בנט התייחס בדבריו למצב המשק, שבשבועיים האחרונים נכנס לסוג של תרדמת, על רקע הידרדרות המצב הביטחוני. הצרכנים מעדיפים להישאר בבית לנוכח איום הרקטות, ולא מרגישים בנוח לבצע קניות או לצאת לבלות. במקביל המפרסמים מקפיאים קמפיינים, בעיקר כאלה בעלי מוטיבים הומוריסטיים.

כדי לעזור לעסקים בדרום הוציא משרד הכלכלה לפועל תוכנית, שבמסגרתה יכולים עסקים קטנים ובינוניים מהאיזור לקבל סיוע מהמדינה. "הקצינו 100 מיליון שקל שמיועדים לעסקים קטנים בעוטף עזה", אמר בנט. "במקביל יצאנו בקמפיין שקורא להגדלת הצריכה ביישובי הדרום".

שר האוצר יאיר לפיד מנסה גם הוא לעודד את הצריכה, וצפוי לנסוע ביום שישי לעשות קניות בדרום. במקביל הורה לפיד להעניק הקלות בדיווחי מס לעסקים באיזור עוטף עזה. גם הוא מבקש לשדר לציבור מסר הקורא להתגייסות כללית להגברת הצריכה, במיוחד של מוצרים ושירותים מהדרום.

"צאו מיד מהבונקר"
 איל קרמר, ממלא מקום מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה, שגויס בימים אלה בצו 8, אומר כי בחברה לא עצרו תוכניות עסקיות ושומרים על קמפיין מזגנים שעלה לאוויר. "באופן טבעי התחלנו את כל המבצעים עוד לפני שהמלחמה החלה כי זו עונת הקיץ שחזקה במכירות מזגנים. לפני שלושה שבועות עלינו בקמפיין למזגנים שלא עצרנו כעת, ובמקביל עלינו בקמפיין לאלקטרה בר שנמצא באוויר. אנחנו ממשיכים בכל המבצעים כרגיל. חוץ מהימים של הכניסה הקרקעית לעזה, לא הרגשנו השפעה דרמטית על המכירות ביחס לתקופה המקבילה בשנה שעברה. אפילו בחלק מהרשתות שלנו אנחנו רואים תוצאות טובות יותר". לדברי קרמר, אלקטרה מתנהלת כרגע, "ואם נזהה קושי של הצרכנים מבחינת תנאי תשלום או תזרים מזומנים, נדע להגיב מעכשיו לעכשיו. נשלוף תוכנית מגירה בהתאם למצב השוק".כניסת חלק מהמפרסמים לבונקר נובעת ברובה ממצב הרוח הכללי, ולאו דווקא משיקולים כלכליים. במצב כזה, הממשלה, העסקים והמפרסמים חייביים להיות אקטיבים. "אנחנו צריכים לקרוא לציבור לשנות את ההתנהגות של התכנסות בבית, כי זה חלק מההתמודדות עם המלחמה", אומר אמיר גיא, מנכ"ל משותף במשרד הפרסום אדלר חומסקי, המשמש כיו"ר איגוד חברות הפרסום. "תפקיד העורף במלחמה הוא לתת גיבוי לממשלה ולצבא לעשות מה שצריך, ובנוסף להילחם בחזית הכלכלית כי בסוף כשעסקים קטנים נסגרים, כשהירקן או החנווני בשכונה קורס כי הוא לא מוכר, זה כאילו פגע בו טיל. לכן התפקיד של כל אחד מאיתנו הוא תפקיד לאומי. כמו האמריקאים והבריטים שבעיתות מלחמה או מיתון יוצאים החוצה ואומרים לציבור לא לחכות לנסים, כך הדרך של הצרכנים בארץ להציל את הכלכלה היא לצאת החוצה ולצרוך". לדברי גיא, מותגים שיבואו לקראת הצרכנים ויורידו מחירים יזכו לנקודות זכות בקרב הציבור כי אנשים מייחסים כוח לחברות ומותגים יותר מאשר לגופים ממשלתיים.

 "אנשים יחזרו לקנות"

 "אנחנו נערכים לאפשרות שהלחימה תתארך", אומר צביקה גיור מנכ"ל ובעלים של יבואנית מוצרי החשמל ניופאן. "עם זאת, ברור לנו שאחרי מלחמה תהיה אנחת רווחה, ואנשים יחזרו לקנות. אמנם הקפאנו קמפיינים הומוריסטיים שמשדרים לייף סטייל, אבל אתמול היה לנו קמפיין גדול בעיתונות הכתובה. את הקמפיינים המכירתיים לא הפסקנו. בסופו של דבר מוצרי חשמל זה לא באמת מותרות. ברור שיש ירידה במכירות, אבל הן לא נעצרו לגמרי כי אנשים יושבים יותר בבית ודבוקים לטלוויזיה, והצורך ברוב המוצרים שאנחנו משווקים הוא אפילו רב יותר מאשר בזמנים רגילים". ברשת סופר־פארם הפסידו את יום המכירות החזק ביותר שלהם לאורך השנה, "יום לייף סטייל", שאמור היה להתקיים בשבוע שעבר. הרשת כבר החליטה על תאריך חלופי לקיום יום המכירות באוגוסט, ומקווה שהלחימה תסתיים עד אז. "במקום יום המכירות העלינו באפליקציה שלנו קופונים מיוחדים שמיועדים לחברי המועדון שלנו, ונמשיך בפעילות הזאת", אומר מנכ"ל סופר־פארם ניצן לביא. לדברי לביא, הרשת עושה מאמץ גדול להחזיר לעצמה חלק מאובדן ההכנסות שנגרם לה כתוצאה מהמצב הביטחוני. "יש לנו קמפיין חג ואנחנו מתנהלים לפי התוכנית השנתית. החגים השנה נפלו מאוחר יחסית, וסביר להניח שעם סיום הקרבות נגביר את הפעילות כדי להחזיר לעצמנו מכירות". גם בחברות האופנה מנסים לשדר עסקים כרגיל, וכבר מקיימים מכירות לעונת הקיץ הבאה. מתי פולק, מנכ"ל דיזל, שקיימה השבוע ארבעה ימי מכירות לקמעונאים, טוען כי העבודה בתקופה הנוכחית שונה מזו שרגילה החברה לקיים בכל חודש יולי רגיל, אבל המשק איננו מושבת לחלוטין. "כרגע כל הקמפיינים מוקפאים, אבל עשינו אירוע מכירות לקולקציות הקיץ שלנו, שהגיעו אליו כל הקמעונאים שהם לקוחותינו. אנחנו כבר עובדים על קמפיין עיתונות גדול לתקופת החורף שיעלה בעונת החגים ונערכים לארוע גדול נוסף שנערוך באוגוסט, אם תסתיים הלחימה. כל ההבדל הוא שחודש יולי ירד מהפרק מבחינת פעילות, אבל אני מכין כבר מהיום את קולקציית החגים והחורף".

 "מתכונן ליום שאחרי"
מנכ"ל ומבעלי רשת ביתילי, אביב איתני, נמצא בימים אלה בעורף ובחזית בו־זמנית. אחיו עופר, יו"ר ביתילי, טוען כי "אין הרבה מה לעשות בתקופת המלחמות, מלבד להתכונן ליום שאחרי. אנו מוכנים עם תוכניות פעולה, ואני משוכנע שבתוך חודש הפער במכירות יצטמצם. ניסיון העבר מראה שברגע שהמצב מסתיים, העם מפצה את עצמו. יולי הוא חודש חזק בענף הרהיטים כי אנשים עוברים דירות, והיו לנו קמפיינים בטלווייזיה ובעיתונות. עצרנו את קמפיין הטלוויזיה בשבת שעברב ונשארנו עם קמפיין העיתונות. אנחנו נצא עם מבצעים חדשים וקמפיינים נוספים, בעיקר נחבק את תושבי הדרום ונציע להם הטבות ייחודיות".רשת ניו־פארם מנסה להציל חלק מהמכירות שלה בדרום באמצעות שירות משלוחים עד הבית. בשמרת הזורע נותנים לספקי הרשת הטבות בתשלומי אשראי, ובחברת ההלבשה דלתא החליטו לעלות עם קמפיין מובייל המודיע על מבצעים בפיג'מות ובהלבשה תחתונה, מצרכים שהביקוש להם עלה בימים האחרונים. "הצרכים כרגע שונים", מסביר צביקה שווימר, מנכ"ל דלתא ישראל. "אנשים נמצאים יותר בבית אז יש עלייה בביקוש לפיג'מות. הצריכה נעה מקטגוריה אחת לקטגוריה שנייה. זה שאנשים לא אוכלים במסעדות אומר שהם אוכלים יותר בבית. הוצאות על בילויים יורדות, אבל הקניות ההכרחיות עולות".

 

 מתעניין/ת בפגישת יעוץ? לחץ/י כאן

 

 

מהות הזכיינות היא שרשת מזכה מוכרת לזכייניה שירותי ניהול הכוללים תמיכה רציפה בתמורה לתמלוגים שוטפים. במקרים רבים חוסר הצלחה של רשתות מזכות נובע מאימוץ מודל זכייני שאינו מתאים או מניהול לקוי של הזכיינים. תשתית נכונה, גיבוש מודל זכייני נכון, ספר נהלים מדויק, חוזה זיכיון מנוסח כראוי, גיוס זכיינים איכותיים ומגננוני תמיכה ובקרה, הם אשר מובילים להצלחה בזכיינות.

קרא עוד...

להלן 10 טיפים מנצחים אשר יאפשרו לך, הזכיין הפוטנציאלי לקבל ההחלטה מושכלת ונכונה, אשר תשפיע על הצלחתך ברכישת הזיכיון וישפכו אור על כדאיות העסקה...

 

 

  

 

קרא עוד...

המרכז לקידום זכיינות בישראל רואה בכללי אתיקה בזכיינות ערך עליון הן ביחסים הטרום חוזיים והן ביחסים השוטפים בין רשת מזכה לבין זכייניה וזכייניה הפוטנציאליים. לנוכח העובדה כי בארץ אין חוק אשר מסדיר את הפעילות של ענף הזכיינות וכי חסרים סטנדרטים שישמרו על התנהלות ראויה ביחסים שבין רשתות מזכות ובין זכיינים, יישום של כללי אתיקה בענף הינו בעל חשיבות...

קרא עוד...

עידן 2000

צור קשר

מלא פרטים וניצור אתך קשר בהקדם
*הקלד את הקוד הבא

אודות  זכיין  זכיינות למכירה  זיכיון לקופיקס  זכיינות למכירה  זכיינות בתי קפה  זיכיונות  ספר נהלים  זכיינות ארומה  זכיינות קופיקס  זכיינות רולדין  זיכיון לבית קפה  הזדמנויות עסקיות  זכיינות  מאמרים  מימון   צור קשר  קוד אתי לזכיינות  חוזה זיכיון  הלוואות לעסקים  דרושים  שיווק דיגיטלי   כנס זכיינות 2014   עסקים למכירה  זכיינות כאן

המרכז לקידום זכיינות בישראל l פרנקס יעוץ עסקי בע"מ l רח' דרך החורש 4, בית אפריקה ישראל, ת.ד 12822 יהוד 56470 l טל' 1-700-720-720 l פקס: 03-5322567