כניסה לחברים רשומים



הרשם לניוזלטר


זכיינות אספרסו בר
זכיינות בליקר בייקרי
זכיינות עידן 2000
זכיינות קופיקס
זכיינות ג'נטלמן
זכיינות קפנטו
זכיינות סחוט
זכיינות איי לק
קפה ג'ו_GO

עלייה בשטחי המסחר - ירידה במחירי השכירות

בעקבות הירידה בפדיון הקניונים והמרכזים המסחריים נעלמת תופעת "דמי הפינוי" לטובת "דמי השקעה" בעוגנים שמסכימים לפתוח חנות.
21/07/2014
עלייה בשטחי המסחר - ירידה במחירי השכירות


בעקבות הירידה בפדיון הקניונים והמרכזים המסחריים נעלמת תופעת "דמי הפינוי" לטובת "דמי השקעה" בעוגנים שמסכימים לפתוח חנות ישראל קיימים כיום 8.4 מיליון מ"ר שטחי מסחר, מהם 3.2 מיליון מ"ר ב-350 מרכזים מסחריים הכוללים קניונים, מרכזים מסחריים שכונתיים ופאואר סנטרים - כך על-פי מחקר שערכה חברת מאן נכסים, הסוקר את שטחי המסחר בישראל.על-פי המחקר, שטחי המסחר מתחלקים כך: 15% משטחם מצויים בקניונים, 15% נוספים בפאואר סנטרים, 18% במרכזים מסחריים שכונתיים, 14% במרכזי מסחר אחרים כמו מרכזי בילוי, 15% במרכזי ערים ורחובות, 16% באזורי תעשייה ו-12% במושבים ומחוץ מהמחקר עולה כי בשנת 2013 נוספו בישראל 200 אלף מ"ר שטחי מסחר, ובשנת 2014 צפויה להתווסף כמות דומה. במקום הראשון נמצאת קריית אתא, שתזכה לתוספת של 54 אלף מ"ר; ובמקום השני חיפה, אליה יתווספו 22 אלף מ"ר.בעקבות זאת, שוק המסחר בישראל הופך מתוח יותר ויותר, והוא מאופיין בתחרות הולכת ומתגברת. עוד לפני ההידרדרות במצב הביטחוני ניתן להבחין במגמת ירידה בביקושים ובמחירי השכירות בשטחי המסחר.בתחילת חודש מאי נחשף ב"גלובס" כי קבוצת עזריאלי נאלצת להוריד את מחירי השכירות בקניוני הקבוצה ולהשתתף בהשקעות בחנויות, בעיקר לאור חולשתם של קניוני עזריאלי בקריית אתא ובעכו.הדבר גם קיבל ביטוי בדוחות הכספיים של הקבוצה לרבעון הראשון של 2014 שפורסמו בסוף מאי, ובהם ציינה הקבוצה כי נאלצה לבצע התאמות במחירי השכירות בקניון הנגב בבאר-שבע ובקניון קריית אתא. זאת, על רקע העלייה בהיצע שטחי המסחר שנרשמת באותם אזורים.

 

 

ירידה בביקוש לצריכה

"נתוני הפדיון בקניונים ובפאואר סנטרים בשליש הראשון של 2014 משקפים הכנסה של 2,200 שקל למ"ר בממוצע בקניון ו-1,240 שקל למ"ר בפאואר סנטר", אומר ג'קי מוקמל, מנכ"ל מאן נכסים.מוקמל מסביר כי הירידה בפדיונות נגרמת גם על-ידי ירידה בביקושים לצריכה, אך גם בשל הגידול בשטחי המסחר ופתיחתם של מרכזים מסחריים חדשים בכל רחבי הארץ."דמי השקעה" במקום "דמי פינוי"עוד עולה מהמחקר כי נוסף למרכזי המסחר החדשים שמוסיפים לתחרות וללחץ על המחירים בענף, חברות גדולות במשק מבצעות כעת תהליכי הייעלות ומפנות שטחי מסחר.

מוקמל מסביר כי הירידה בפדיונות נגרמת גם על-ידי ירידה בביקושים לצריכה, אך גם בשל הגידול בשטחי המסחר ופתיחתם של מרכזים מסחריים חדשים בכל רחבי הארץ.

 

"דמי השקעה" במקום "דמי פינוי"

 

עוד עולה מהמחקר כי נוסף למרכזי המסחר החדשים שמוסיפים לתחרות וללחץ על המחירים בענף, חברות גדולות במשק מבצעות כעת תהליכי התייעלות ומפנות שטחי מסחר.

"חברות סלולר ובנקים מתייעלים ומצמצמים סניפים, חברות מזון מצמצמות סניפים ומקטינות סניפים קיימים", אומר מוקמל. "תהליך זה מייצר שטחי מסחר באזורי ביקוש גבוהים ובפריים-לוקיישן - חנויות שלא ניתן היה להשיגן לפני שנתיים ושלוש".

לדבריו, הירידה בפדיונות, הלחץ להוזיל את דמי השכירות וההיצע הגדל של שטחי המסחר, הביאו לכמעט היעלמות של תופעת "דמי הפינוי" (תשלום לחנות שתסכים לצאת מהקניון), למעט באזורים המוגדרים פריים-לוקיישן.

כיום, קובע המחקר, מתרחשת תופעה הפוכה של "דמי בינוי", שמרכזי מסחר משלמים "דמי השקעה" לחנויות עוגן, כדי שתפתחנה סניפים בקניון שלהם.

הפאואר סנטרים נותרים יציבים

עוד עולה מהמחקר כי בעוד הקניונים נאלצים במקרים רבים לתת הנחות בדמי השכירות, בפאואר סנטר נשמרת יציבות בדמי השכירות. מעבר לכך, תהליכים של הקטנת סניפים מאפשרים למרכזים אלה לרענן ולחזק את תמהיל החנויות.נתון נוסף מתייחס לפדיונות הקניונים. הקניונים המובילים, רמת-אביב ומול ים באילת, מדווחים על שמירה על רמת הפדיון המקובלת, על אף דיווחיהן של רשתות האופנה הישראליות על ירידה של יותר מ-10% בפדיון סניפיהן בקניון רמת-אביב.מוקמל מתייחס גם לתחרות הצפויה להתגבר במרכז תל-אביב: "היצע חדש של מרכזי בילוי ומסחר בתל-אביב מייצר זירת תחרות בסביבת קניון עזריאלי עם היצע נוסף של שטחי מסחר שיסתכם ב-70 אלף מ"ר בכמה פרויקטים סמוכים בשנים הקרובות".לדברי מוקמל, חברות בינלאומיות מזהות את המגמה, ועל כן צפוי כניסה מואצת יותר של מותגים בינלאומיים שינצלו את המצב ללחוץ על המחירים, כמו רשת טומי הילפיגר שפתחה סניף במתחם שרונה.

 

מתעניין/ת בפגישת יעוץ? לחץ/י כאן


 

 

מהות הזכיינות היא שרשת מזכה מוכרת לזכייניה שירותי ניהול הכוללים תמיכה רציפה בתמורה לתמלוגים שוטפים. במקרים רבים חוסר הצלחה של רשתות מזכות נובע מאימוץ מודל זכייני שאינו מתאים או מניהול לקוי של הזכיינים. תשתית נכונה, גיבוש מודל זכייני נכון, ספר נהלים מדויק, חוזה זיכיון מנוסח כראוי, גיוס זכיינים איכותיים ומגננוני תמיכה ובקרה, הם אשר מובילים להצלחה בזכיינות.

קרא עוד...

להלן 10 טיפים מנצחים אשר יאפשרו לך, הזכיין הפוטנציאלי לקבל ההחלטה מושכלת ונכונה, אשר תשפיע על הצלחתך ברכישת הזיכיון וישפכו אור על כדאיות העסקה...

 

 

  

 

קרא עוד...

המרכז לקידום זכיינות בישראל רואה בכללי אתיקה בזכיינות ערך עליון הן ביחסים הטרום חוזיים והן ביחסים השוטפים בין רשת מזכה לבין זכייניה וזכייניה הפוטנציאליים. לנוכח העובדה כי בארץ אין חוק אשר מסדיר את הפעילות של ענף הזכיינות וכי חסרים סטנדרטים שישמרו על התנהלות ראויה ביחסים שבין רשתות מזכות ובין זכיינים, יישום של כללי אתיקה בענף הינו בעל חשיבות...

קרא עוד...

ממלכת החלבה והטחינה

צור קשר

מלא פרטים וניצור אתך קשר בהקדם
*הקלד את הקוד הבא

אודות  זכיין  זכיינות למכירה  זיכיון לקופיקס  זכיינות למכירה  זכיינות בתי קפה  זיכיונות  ספר נהלים  זכיינות ארומה  זכיינות קופיקס  זכיינות רולדין  זיכיון לבית קפה  הזדמנויות עסקיות  זכיינות  מאמרים  מימון   צור קשר  קוד אתי לזכיינות  חוזה זיכיון  הלוואות לעסקים  דרושים  שיווק דיגיטלי   כנס זכיינות 2014   עסקים למכירה  זכיינות כאן

המרכז לקידום זכיינות בישראל l פרנקס יעוץ עסקי בע"מ l רח' דרך החורש 4, בית אפריקה ישראל, ת.ד 12822 יהוד 56470 l טל' 1-700-720-720 l פקס: 03-5322567