כניסה לחברים רשומים



הרשם לניוזלטר


זכיינות אספרסו בר
זכיינות סחוט
זכיינות עידן 2000
זכיינות איי לק
זכיינות בליקר בייקרי
זכיינות ג'נטלמן
זכיינות קפנטו
קפה ג'ו_GO
זכיינות קופיקס

עסקים במלחמה: כך תתמודדו עם אבדן הרווח

מבצע צוק איתן ממשיך להתגלגל וכבר מתחילתו העורף היה חלק מן המערכה. העסקים סופגים ירידה בפדיון ובתנועת הקונים, על אחת כמה וכמה כשהם בטווח הירי. מה ניתן לעשות כדי להתגבר על המשבר וכיצד תתנהלו נכון מול הלקוחות, הספקים והעובדים? מדריך
20/07/2014
עסקים במלחמה: כך תתמודדו עם אבדן הרווח

איש אינו יכול לומר עדיין מהי עוצמת המשבר. שבוע, שבועיים או מספר שבועות? נראה שלפנינו תקופה המחייבת היערכות חירום מיוחדת לבעלי העסקים שאינם יודעים כיצד להתמודד.

עסקים קטנים ובינוניים אמנם פגיעים בתקופות סוערות, אך חשיבה ותמרון נכונים עשויים להוציא את העסק מהמשבר. מומלץ לנקוט כבר עתה, ובאופן מיידי, בפעולות נבונות. זוהי תקופה שמצריכה התארגנות מחדש וחשיבה מחוץ לקופסא. כך תפעלו נכון מול הלקוחות, הספקים והעובדים.

אשראי, תזרים מזומנים 

כדאי להידבר עם מנהל האשראי או מנהל סניף הבנק ולנסות ולהבטיח מסגרת אשראי מוגדלת לתקופת הביניים. הפתרון יכול להיות בדמות הלוואת גישור, הגדלה זמנית של מסגרת האשראי ויחס סלחני יחסית כלפי צ'קים שמגיעים מעבר למסגרת המאושרת. לגבי עסקים בטווח 40 קילומטר מהרצועה, להם מעניק בנק ישראל הקלה מיוחדת: הכנסת החשבון למצב מוגבלות.

עסקים בטווח ה-40 קילומטר מרצועת עזה יכולים לזכות בהלוואה בתנאים מועדפים מהאגודה הישראלית להלוואות ללא ריבית. מדובר ב-45,000 שקל לתקופה של 4 וחצי שנים בהליך מזורז. לקבלת הלוואה זו יש לפנות אל סניף מט"י הקרוב. חשוב מאד שבעלי העסק יהיו בשליטה מלאה על ההתנהלות הפיננסית של העסק. אחד ממרכיבי ההחלטה של הבנקאים הוא מידת האמון שהם רוחשים לבעלי העסק. התרשמות שהעניינים בשליטה ובידיים טובות מקלים על קבלת החלטות חיוביות. יש לפנות לספקים המחזיקים צ'קים דחויים ולבקשם לא להפקידם לפחות למשך חודש. ברכישות חדשות – יש לבקש מהספק פריסת תשלומים יותר נוחה, תקופות אשראי ארוכות במיוחד לעומת הנוהל הרגיל.בתקופה הקרובה, בכל קונפליקט בין רווחיות ותזרים – תנו לשיקול התזרים לנצח. עדיף למכור ללקוח טוב שמשלם מיידית מאשר ללקוח שמבקש אשראי ארוך, אפילו אם הוא מוכן לשלם קצת יותר.

דיאטה עסקית: להיפטר ממלאי, לחסוך בעלויות -מדריך

 מי יפצה אותנו על נזקי המלחמה?

הנזק לאזרחים בעקבות מטחי הטילים מרצועת עזה הולך וגדל, והבלבול רב: האם ביטוח דירה סטנדרטי מכסה נזקים (לרוב לא), תוך כמה זמן אמור מס רכוש לפצות (מספר שבועות לאחר קבלת הנתונים), והאם ביטוח לאומי מפצה על נזקי גוף (תלוי באחוזי הנכות).

להקטין משיכות מהעסק ולהוריד את ההוצאות האישיות.

מומלץ מאוד להיפטר ממלאי עודף. הכסף הגלום במלאי בלתי הכרחי זולל ריבית, ואינו משמש ליצירת רווחים בשימוש אחר. מלאי מיותר גם גורר הוצאות ביטוח גדולות ונזקים עקב אחסון ממושך.

רצוי להשתדל לייצר מוצרים לפי הזמנות מחייבות ולא למלאי, ולהזמין חומרי גלם בהתאם.

מומלץ לשלם קצת יותר בעד הזמנת סחורה בכמויות קטנות מאשר לממן מלאי של כמה חודשים.

דחיית רכישת ציוד לא חיונית.

עדיף לדחות לזמן יותר נוח שיפוץ שתוכנן לתקופה הקרובה.

לבחון מחדש את מיקום העסק ואת גודל השטח. האם כל השטח השכור מנוצל כראוי? האם יש אפשרות לחסוך בסעיף כבד זה של דמי שכירות?

צמצום הצוות ושמירה על המורל

ההוצאה על שכר היא מההוצאות הכבדות ביותר בעסק ולכן יש לשאוף לצמצמה בשיעור משמעותי, למרות הכאב ואי הנעימות הכרוכים בדבר. בתקופת הישרדות זו יש להמשיך ולהעסיק רק את אלה שאכן חיוניים להמשך קיומו של העסק.

לבחון מחדש: האם ניתן עתה להקטין צוות עובדים ולרכוש שירותי מיוקר חוץ? בנוסף, יש לבדוק האם ניתן לחסוך בהוצאה על שירותי חוץ ולבצע פעילות על ידי הצוות הפנימי הקיים שהתפנה מלחץ העבודה

במקרה של פיטורים יש לחזק את רוח הצוות הנותר ולטעת בו תקווה לעתיד טוב יותר. הלוואות קטנות או מקדמות שכר לעובדים שמתקשים לגמור את החודש ייחשבו בהחלט לצעד חיובי ומחזק בתקופה זו.

יש לנצל זמן זה לניצול חופשות שצברו חלק מהעובדים, ובמקרים מסויימים אף יציאה לחופשה מרוכזת.

לבקש מצוות העובדים הצעות לחסכון בהוצאות ולתפעול נבון יותר.

לקוחות

בתקופה זו דרושה יצירתיות כדי לשמר את הלקוחות. במקרה של אי הגעת עובדים ואיחור בהספקה יש להידבר עם הלקוחות ולהתנצל.

עשו שימוש בכלל האצבע של פארטו (הכלכלן האיטלקי). עפ"י פארטו, 20% מהמכירות מביאות 80% מהרווחים. גלו מהם התחומים הרווחיים וקדמו אותם. כמו כן, 20% מהלקוחות שלכם מניבים 80% מהמכירות. דאגו לשמר לקוחות אלה.

במיוחד בתקופות אלו, כדאי להתייחס ללקוח ברוחב לב. תנו לו מוצר איכותי, שירות טוב ומחיר הגיוני. ממש כמו שאתם הייתם רוצים לקבל.קבלת ייעוץ בחלק מהנושאים הללו, או בכולם, גם אם זו כרוכה בתשלום מסוים, עשויה לחסוך לבעלי עסקים כסף רב. עסקים רבים שנעזרו בייעוץ עסקי, הדבר סייע להם. במקרה והעסק שלכם מצוי בטווח ה-40 קילומטרים מרצועת עזה, מט"י תעניק ייעוץ עסקי חינם.

 הכותב הוא נשיא פורום המרכז לטיפוח יזמות (מט"י)

 

 זקוק למימון על ידי הקרן בערבות המדינה ,לחץ כאן

 



 

מהות הזכיינות היא שרשת מזכה מוכרת לזכייניה שירותי ניהול הכוללים תמיכה רציפה בתמורה לתמלוגים שוטפים. במקרים רבים חוסר הצלחה של רשתות מזכות נובע מאימוץ מודל זכייני שאינו מתאים או מניהול לקוי של הזכיינים. תשתית נכונה, גיבוש מודל זכייני נכון, ספר נהלים מדויק, חוזה זיכיון מנוסח כראוי, גיוס זכיינים איכותיים ומגננוני תמיכה ובקרה, הם אשר מובילים להצלחה בזכיינות.

קרא עוד...

להלן 10 טיפים מנצחים אשר יאפשרו לך, הזכיין הפוטנציאלי לקבל ההחלטה מושכלת ונכונה, אשר תשפיע על הצלחתך ברכישת הזיכיון וישפכו אור על כדאיות העסקה...

 

 

  

 

קרא עוד...

המרכז לקידום זכיינות בישראל רואה בכללי אתיקה בזכיינות ערך עליון הן ביחסים הטרום חוזיים והן ביחסים השוטפים בין רשת מזכה לבין זכייניה וזכייניה הפוטנציאליים. לנוכח העובדה כי בארץ אין חוק אשר מסדיר את הפעילות של ענף הזכיינות וכי חסרים סטנדרטים שישמרו על התנהלות ראויה ביחסים שבין רשתות מזכות ובין זכיינים, יישום של כללי אתיקה בענף הינו בעל חשיבות...

קרא עוד...

אולדיס

צור קשר

מלא פרטים וניצור אתך קשר בהקדם
*הקלד את הקוד הבא

אודות  זכיין  זכיינות למכירה  זיכיון לקופיקס  זכיינות למכירה  זכיינות בתי קפה  זיכיונות  ספר נהלים  זכיינות ארומה  זכיינות קופיקס  זכיינות רולדין  זיכיון לבית קפה  הזדמנויות עסקיות  זכיינות  מאמרים  מימון   צור קשר  קוד אתי לזכיינות  חוזה זיכיון  הלוואות לעסקים  דרושים  שיווק דיגיטלי   כנס זכיינות 2014   עסקים למכירה  זכיינות כאן

המרכז לקידום זכיינות בישראל l פרנקס יעוץ עסקי בע"מ l רח' דרך החורש 4, בית אפריקה ישראל, ת.ד 12822 יהוד 56470 l טל' 1-700-720-720 l פקס: 03-5322567