כניסה לחברים רשומים



הרשם לניוזלטר


זכיינות סחוט
זכיינות ג'נטלמן
זכיינות קופיקס
זכיינות קפנטו
קפה ג'ו_GO
זכיינות איי לק
זכיינות אספרסו בר
זכיינות עידן 2000
זכיינות בליקר בייקרי

שוק בגדי הילדים רותח - קסטרו ו-H&M הכי משתלמות

כניסתן של רשתות חדשות לתחום, ופסח המתקרב, הם הזדמנות לבדוק מה נשתנה בשוק האופנה לילדים ■ ההוצאה על בגדי ילדים נותרה זהה, אך המחירים דווקא יורדים ■ איפה הכי כדאי לקנות בגדים לחג?
24/03/2014

"מדינת ישראל לא תוכל להכיל את ההתרחבות המאסיבית בתחום אופנת הילדים" - זוהי השורה התחתונה של סקירה שביצעה חברת המחקר צ'מנסקי בן שחר עבור TheMarker. הסקירה התבצעה נוכח גל ה"בייבי בום" שמתרחש בענף אופנת הילדים המקומי. רק בחודשים האחרונים נכנסו לענף רשתות ותיקות כמו קסטרו ומנגו ובימים אלה פותח הראל ויזל, מבעלי קבוצת פוקס , עשר חנויות של הרשת האמריקאית The Children’s Place. עד 2016 צפויות להיפתח כמאה חנויות לבגדי ילדים.

"חברות האופנה הגדולות ראו ששוק האופנה לא צומח ובחרו להתרחב דרך נישת הילדים, אך שוק אופנת הילדים מכניס בסך הכל 1.5 מיליארד שקל בשנה - על 1.8 מיליון ילדים - ולא צמח מ–2008", מציינת מירב איינשטיין־סיאנו, סמנכ"לית בצ'מנסקי בן שחר. "כרגע הוא עדיין לא נחשב שוק רווי, אבל לשם הוא הולך, בוודאות".

לפי נתוני הלמ"ס, שוק האופנה בכללותו גדל ריאלית בעשור האחרון בכ–1.6 מיליארד שקל. משוק של 10.3 מיליארד שקל ב–2004 - לשוק של 11.9 מיליארד שקל ב–2013. בחמש השנים האחרונות - השוק סטטי.

הסקירה של צ'מנסקי בן שחר מעלה כי הגידול בשוק אופנת הילדים הישראלי נבע מעלייה בהיקף הילודה ולא מעלייה בהוצאה הכספית של ההורים. לראיה, ההוצאה החודשית על בגדי התינוקות (גילי 0–2) גדלה בשיעור ניכר של 45% (21 שקל), אך אופנת בגדי הילדים (2–12) גדלה ב– 6% בלבד (4 שקלים). במקביל, המחירים של בגדי הילדים נמצאים במגמת ירידה מזה זמן: בשעה שמדד המחירים לצרכן הציג עלייה של כ–23% בעשור האחרון, מדד המחירים של בגדי הילדים דווקא ירד בכ–12%.

אף אחד לא חסין

 "עד 2016 מספר הילדים בישראל צפוי לגדול בעוד 90 אלף", אומרת איינשטיין־סיאנו. "מנגד, ההוצאה החודשית על ביגוד ילדים היא 68 שקל ללא מע"מ לילד (0–12). הוצאה זו נמצאת במגמת ירידה ולא צפויה לגדול באופן משמעותי גם בשנים הקרובות עקב גורמים כמו יוקר המחיה, סך ההוצאה של משק הבית שנותר ללא שינוי ותחרות המחירים בענף שצפויה לגדול ככל שיתווספו שחקנים".

המשמעות, לדבריה, היא שהשוק יגדל ב–125–150 מיליון שקל עד 2016, "סכום המצדיק פתיחה של 65–70 חנויות בלבד. זאת לעומת כ–100 שצפויות להיפתח".

ענף בגדי הילדים נשלט ב–90% על ידי הרשתות המקומיות, והרשתות הבינלאומיות מחזיקות רק ב–10% ממנו. השחקנית הגדולה ביותר בענף היא קבוצת פוקס (13%) ואחריה הוניגמן קידס (8%).

בתסריט סביר, שלפיו הרשתות הבינלאומיות ינגסו ב–20% מהשוק, מגמה שמתרחשת בשוק האופנה הכללי, השחקניות הישראליות הן אלה שייפגעו. הראשונות להיפגע הן החנויות הפרטיות ברחובות ובקניונים שאינן נמנות על הרשתות ושיעורן המצרפי בענף הוא 15%. עם זאת, מסבירה איינשטיין־סיאנו, "אף אחד לא חסין. גם רשתות כמו הוניגמן וגולף יצטרכו להתאים עצמן למצב החדש, ולא, גם הן ייפגעו".

הרשת החדשה תתחרה בעיקר בפוקס

 לקראת השקתה הרשמית של הרשת החדשה The Children’s Place ביום רביעי, ולרגל חג הפסח המתקרב, יצאנו לבדוק את ההיצע, רמת המחירים ונוחות הקנייה בשש הרשתות הגדולות ששולטות בשוק בגדי הילדים הישראלי: פוקס, הוניגמן, גולף, קסטרו, קדס ו–H&M, ובסניף הרשת החדשה שכבר החל את פעילותו במודיעין.

  

 מתעניין/ת בפגישת יעוץ? לחץ/י כאן

מהות הזכיינות היא שרשת מזכה מוכרת לזכייניה שירותי ניהול הכוללים תמיכה רציפה בתמורה לתמלוגים שוטפים. במקרים רבים חוסר הצלחה של רשתות מזכות נובע מאימוץ מודל זכייני שאינו מתאים או מניהול לקוי של הזכיינים. תשתית נכונה, גיבוש מודל זכייני נכון, ספר נהלים מדויק, חוזה זיכיון מנוסח כראוי, גיוס זכיינים איכותיים ומגננוני תמיכה ובקרה, הם אשר מובילים להצלחה בזכיינות.

קרא עוד...

להלן 10 טיפים מנצחים אשר יאפשרו לך, הזכיין הפוטנציאלי לקבל ההחלטה מושכלת ונכונה, אשר תשפיע על הצלחתך ברכישת הזיכיון וישפכו אור על כדאיות העסקה...

 

 

  

 

קרא עוד...

המרכז לקידום זכיינות בישראל רואה בכללי אתיקה בזכיינות ערך עליון הן ביחסים הטרום חוזיים והן ביחסים השוטפים בין רשת מזכה לבין זכייניה וזכייניה הפוטנציאליים. לנוכח העובדה כי בארץ אין חוק אשר מסדיר את הפעילות של ענף הזכיינות וכי חסרים סטנדרטים שישמרו על התנהלות ראויה ביחסים שבין רשתות מזכות ובין זכיינים, יישום של כללי אתיקה בענף הינו בעל חשיבות...

קרא עוד...

עידן 2000

צור קשר

מלא פרטים וניצור אתך קשר בהקדם
*הקלד את הקוד הבא

אודות  זכיין  זכיינות למכירה  זיכיון לקופיקס  זכיינות למכירה  זכיינות בתי קפה  זיכיונות  ספר נהלים  זכיינות ארומה  זכיינות קופיקס  זכיינות רולדין  זיכיון לבית קפה  הזדמנויות עסקיות  זכיינות  מאמרים  מימון   צור קשר  קוד אתי לזכיינות  חוזה זיכיון  הלוואות לעסקים  דרושים  שיווק דיגיטלי   כנס זכיינות 2014   עסקים למכירה  זכיינות כאן

המרכז לקידום זכיינות בישראל l פרנקס יעוץ עסקי בע"מ l רח' דרך החורש 4, בית אפריקה ישראל, ת.ד 12822 יהוד 56470 l טל' 1-700-720-720 l פקס: 03-5322567