כניסה לחברים רשומים



הרשם לניוזלטר


קפה ג'ו_GO
זכיינות סחוט
זכיינות עידן 2000
זכיינות אספרסו בר
זכיינות קופיקס
זכיינות איי לק
זכיינות בליקר בייקרי
זכיינות קפנטו
זכיינות ג'נטלמן

פוקס במגעים להבאת רשת ההנעלה האמריקאית Foot Locker ארצה

במקביל להשקת דה צ'ילדרנ'ס פלייס מנהל הראל ויזל מגעים להביא לארץ את רשת ההנעלה האמריקאית Foot Locker: "כל החברות הגדולות בעולם נמצאות בקשרים עמנו"
10/03/2014

קבוצת פוקס דיווחה על מכירות שיא של 1.04 מיליארד שקל ב־2013 ועלייה של 13.3% במחזור המכירות של הקבוצה לעומת 2012, אז הסתכמו המכירות ב־924.5 מיליון שקל. התוצאות נובעות מעלייה במכירות רשתות האופנה פוקס ואמריקן איגל, ממכירות ללין וכן מגידול בשטחי המסחר של הקבוצה.

 

הרווח הגולמי השנתי הסתכם ב־2013 ב־619.7 מיליון שקל (המהווים 59.2% מהמכירות) לעומת רווח גולמי של 515.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד (55.8% מהמכירות). העלייה נרשמה בעקבות שיפור בעלויות הרכש, ירידה בשער הדולר וגידול בהנחות שנתנה החברה ללקוחות. גם ברווח התפעולי הציגה קבוצת פוקס עלייה והוא הסתכם ב־135.3 מיליון שקל (המהווים 12.9% מהמכירות), לעומת רווח של 112 מיליון שקל (12.1% מהמכירות) ב־2012.

 

המכירות בחו"ל ירדו ב־20% בשנה החולפת

 

בשורה התחתונה הציגה קבוצת פוקס עלייה ברווח הנקי השנתי, שהסתכם ב־94.2 מיליון שקל לעומת 81.7 מיליון שקל ב־2012. בגין רווחי המחצית השנייה של 2013 תחלק פוקס דיבידנד בסך 25.5 מיליון שקל.

 

"עברנו את רף מיליארד השקלים, אבל חוקי הדיווח החדשים מחייבים אותנו לדווח ללא החברות סאקס, ללין ובילבונג שבהן איננו מחזיקים במלוא הבעלות", אמר ל"כלכליסט" מנכ"ל ובעלי הקבוצה הראל ויזל. "בשקלול מחזור המכירות המאוחד, המכירות שלנו עומדות על 1.3 מיליארד שקל, אין דברים כאלה בענף".

 

בתחום האופנה ואופנת הבית הכולל את הרשתות פוקס, פוקס הום, אמריקן איגל ו־Aerie רשמה פוקס גידול של 17.8% במכירות ל־960.7 מיליון שקל. עיקר הגידול נבע מעלייה במכירות חנויות חדשות שנפתחו או אוחדו, וכן מפתיחת חנויות חדשות של רשת ההלבשה התחתונה Aerie ורשת פוקס הום.

 

מה שמעיב על התוצאות הן מכירות הקבוצה בחו"ל שרשמו ירידה של 20.2% ל־86.9 מיליון שקל בשנה החולפת, בין השאר בעקבות הפסקת ההתקשרות עם שלושה זכיינים של פוקס ברומניה, בולגריה וקרואטיה ומסגירת החברה־הבת ברוסיה — מיזם משותף של פוקס עם לב לבייב.

 

החברה־הבת ללין, המציעה סבונים ומוצרי אווירה ובה שותפה פוקס ב־50%, רשמה בשנת 2013 עלייה של 8.6% במכירות שהסתכמו ב־135.5 מיליון שקל. המותג הציג עלייה במכירות הרשת בארץ ובחו"ל, בין היתר כתוצאה מפתיחת חנויות חדשות בישראל. הרווח הגולמי במגזר זה ירד ל־87.7 מיליון שקל לעומת 93.2 מיליון שקל אשתקד, בשל הגידול במכירות המותג לחו"ל, שם מאופיינות המכירות ברווחיות גולמית נמוכה יותר ביחס לישראל.

  

ביום שישי האחרון פתחה פוקס את החנות הראשונה של רשת אופנת הילדים האמריקאית דה צ'ילדרנ'ס פלייס במתחם ביג באילת. החנות הבאה תיפתח ביום חמישי הקרוב במודיעין, למחרת תיפתח חנות בנצרת, אחריה בבית שמש, ירושלים, טבריה, חיפה וכפר סבא, ובסוף מרץ תיפתח חנות באשדוד. לדברי ויזל, "עד סוף השנה תמנה הרשת 20 חנויות ועד פסח הקרוב צפויות להיפתח 15 חנויות. התרחיש הרע מבחינתי הוא פתיחת 13 חנויות. אנחנו משפצים כמות אדירה של חנויות בו־זמנית".

 

ויזל אמנם מדבר על עלויות כספיות גבוהות בהחדרת המותג והעסקה של 500 עובדים נוספים, אך כקבוצת הקמעונאות הגדולה כיום בישראל הוא זוכה ללא מעט עזרה מהקניונים שמעניקים לו הנחות בשכר הדירה. "הקניונים באים לקראתנו בשכר דירה ועוזרים במציאת לוקיישנים", מודה ויזל, "אבל הם לא עוזרים לי עם ההוצאות על עובדים ורכישת מלאי".

 

מתחרים בזארה על Foot Locker

 

ויזל לא מסתפק במותגים בינלאומיים מתחום ההלבשה ופועל להשיג מותגי הנעלה שישלימו את הפורטפוליו. במקביל למו"מ שנחשף ב"כלכליסט", שאותו מנהלת הקבוצה על מותג הנעליים מסינגפור Charles & Keith, נודע ל"כלכליסט" כי החברה נמצאת במגעים גם עם רשת הנעליים האמריקאית Foot Locker שמעוניינת להיכנס לישראל.

 

ויזל נפגש עם נציגי החברה כמה פעמים בשבועות האחרונים והוא מתמודד על המותג מול ג'ואי שוובל, הבעלים של זארה שמבקש לקבל אף הוא את הזיכיון על המותג. ויזל מסר בתגובה לדברים: "כל החברות הגדולות בעולם נמצאות בקשרים עמנו. את Foot Locker אנחנו מכירים שנים ומדברים איתם כל הזמן, ואין כרגע משהו מיוחד לספר בנושא".

 

פוקס מדווחת בדו"ח השנתי כי מועדון הלקוחות החדש שלה Dream Card כבר מונה 250 אלף לקוחות. מועדון הלקוחות FOX Friends מונה כיום 870 אלף לקוחות. מועדון Dream Card שהושק בינואר הוא מועדון שמאגד תחתיו את כל שבעת מותגי הקבוצה: פוקס, פוקס הום, ללין, דה צ'ילדרנ'ס פלייס, אמריקן איגל, Aerie ובילבונג.

 

 

 

מתעניין/ת בפגישת יעוץ? לחץ/י כאן

 

מהות הזכיינות היא שרשת מזכה מוכרת לזכייניה שירותי ניהול הכוללים תמיכה רציפה בתמורה לתמלוגים שוטפים. במקרים רבים חוסר הצלחה של רשתות מזכות נובע מאימוץ מודל זכייני שאינו מתאים או מניהול לקוי של הזכיינים. תשתית נכונה, גיבוש מודל זכייני נכון, ספר נהלים מדויק, חוזה זיכיון מנוסח כראוי, גיוס זכיינים איכותיים ומגננוני תמיכה ובקרה, הם אשר מובילים להצלחה בזכיינות.

קרא עוד...

להלן 10 טיפים מנצחים אשר יאפשרו לך, הזכיין הפוטנציאלי לקבל ההחלטה מושכלת ונכונה, אשר תשפיע על הצלחתך ברכישת הזיכיון וישפכו אור על כדאיות העסקה...

 

 

  

 

קרא עוד...

המרכז לקידום זכיינות בישראל רואה בכללי אתיקה בזכיינות ערך עליון הן ביחסים הטרום חוזיים והן ביחסים השוטפים בין רשת מזכה לבין זכייניה וזכייניה הפוטנציאליים. לנוכח העובדה כי בארץ אין חוק אשר מסדיר את הפעילות של ענף הזכיינות וכי חסרים סטנדרטים שישמרו על התנהלות ראויה ביחסים שבין רשתות מזכות ובין זכיינים, יישום של כללי אתיקה בענף הינו בעל חשיבות...

קרא עוד...

צור קשר

מלא פרטים וניצור אתך קשר בהקדם
*הקלד את הקוד הבא

אודות  זכיין  זכיינות למכירה  זיכיון לקופיקס  זכיינות למכירה  זכיינות בתי קפה  זיכיונות  ספר נהלים  זכיינות ארומה  זכיינות קופיקס  זכיינות רולדין  זיכיון לבית קפה  הזדמנויות עסקיות  זכיינות  מאמרים  מימון   צור קשר  קוד אתי לזכיינות  חוזה זיכיון  הלוואות לעסקים  דרושים  שיווק דיגיטלי   כנס זכיינות 2014   עסקים למכירה  זכיינות כאן

המרכז לקידום זכיינות בישראל l פרנקס יעוץ עסקי בע"מ l רח' דרך החורש 4, בית אפריקה ישראל, ת.ד 12822 יהוד 56470 l טל' 1-700-720-720 l פקס: 03-5322567