כניסה לחברים רשומים



הרשם לניוזלטר


זכיינות אספרסו בר
זכיינות סחוט
זכיינות קפנטו
זכיינות ג'נטלמן
זכיינות עידן 2000
זכיינות בליקר בייקרי
זכיינות קופיקס
קפה ג'ו_GO
זכיינות איי לק

מילון המושגים בזכיינות

הזכיינות – היא שיטה ניהולית בה החברה המזכה (FRANCHISOR) מציעה לאדם בודד או לחברה אחרת (זכיין או FRANCHISEE) את הזכות למכור את המוצרים או השירותים של החברה המזכה. הזכיין מתחייב לנהל את העסק על פי חוקים ונהלים הנקבעים על ידי המזכה. בתמורה להתחייבות זו, הזכיין רשאי להשתמש בשם המסחרי של החברה המזכה, במוניטין שלה, במוצרים ובשירותים, במערכות השיווק ובמערכות תמיכה. בנוסף להשקעה החד-פעמית של הזכיין בהקמת העסק, עליו לשלם לחברה המזכה דמי זיכיון חד פעמיים ותמלוגים חודשיים, המהווים אחוז מסויים ממחזור המכירות של העסק. עיסקה זו דומה מאוד לעיסקת שכירות, מכיוון שהזכיין אינו הופך לעולם לבעלים של המותג, אלא רק מקבל זכות להשתמש בו, כל עוד הוא משלם את התמלוגים לחברה המזכה. תיק הזכיינות (הכולל בין השאר תיק נהלים), מאפשר לזכיין לנהל את העסק בהצלחה, אפילו ללא ניסיון קודם או ידע בתחום.
 

חברה מזכה – זוהי חברה המעניקה זיכיון לשימוש בסימן המסחרי שלה, בידע ובמוניטין הנצבר ובמערכות הניהול שלה.

זכיין - הוא אדם או חברה הרוכש מהחברה המזכה את האפשרות לקבל הדרכה וסיוע בהקמת העסק, ומשלם תמלוגים עבור שימוש בסימן המסחרי, בידע, במוניטין ובמערכות הניהוליות של החברה המזכה. הזכיין הוא זה המשלם עבור הקמת העסק ודמי זיכיון עבור הדרכה וסיוע בהקמה. לעיתים קרובות, בנוסף לתמלוגים שוטפים, על הזכיין להפריש סכום מסויים עבור השתתפות בקרן פרסום ארצית.

זיכיון – או תיק זיכיון, הוא אוסף הכולל מספר מסמכים חשובים עליהם מתבססת ההתקשרות בין החברה המזכה והזכיינים. האוסף כולל הסכם זיכיון, תיק נהלים ועוד.

ניתן להפעיל כמעט כל עסק בשיטת הזכיינות. האגודה הבינלאומית לזכיינות מגדירה 70 תחומים שונים, בהם קיים עתה שימוש בשיטת הזכיינות. אין טען למנות כאן את כולם ונסתפק ברשימה קצרה בלבד: מזון מהיר, הנהלת חשבונות, מוסכים, חנויות ספרים, בניה, מלונות, מכבסות, חנויות אופנה, השכרת רכבים, תחנות דלק, סניפי דואר, מסעדות, תיווך נדל"ן, שמרטפים ועוד.

מהות הזכיינות היא שרשת מזכה מוכרת לזכייניה שירותי ניהול הכוללים תמיכה רציפה בתמורה לתמלוגים שוטפים. במקרים רבים חוסר הצלחה של רשתות מזכות נובע מאימוץ מודל זכייני שאינו מתאים או מניהול לקוי של הזכיינים. תשתית נכונה, גיבוש מודל זכייני נכון, ספר נהלים מדויק, חוזה זיכיון מנוסח כראוי, גיוס זכיינים איכותיים ומגננוני תמיכה ובקרה, הם אשר מובילים להצלחה בזכיינות.

קרא עוד...

להלן 10 טיפים מנצחים אשר יאפשרו לך, הזכיין הפוטנציאלי לקבל ההחלטה מושכלת ונכונה, אשר תשפיע על הצלחתך ברכישת הזיכיון וישפכו אור על כדאיות העסקה...

 

 

  

 

קרא עוד...

המרכז לקידום זכיינות בישראל רואה בכללי אתיקה בזכיינות ערך עליון הן ביחסים הטרום חוזיים והן ביחסים השוטפים בין רשת מזכה לבין זכייניה וזכייניה הפוטנציאליים. לנוכח העובדה כי בארץ אין חוק אשר מסדיר את הפעילות של ענף הזכיינות וכי חסרים סטנדרטים שישמרו על התנהלות ראויה ביחסים שבין רשתות מזכות ובין זכיינים, יישום של כללי אתיקה בענף הינו בעל חשיבות...

קרא עוד...

אולדיס

צור קשר

מלא פרטים וניצור אתך קשר בהקדם
*הקלד את הקוד הבא

אודות  זכיין  זכיינות למכירה  זיכיון לקופיקס  זכיינות למכירה  זכיינות בתי קפה  זיכיונות  ספר נהלים  זכיינות ארומה  זכיינות קופיקס  זכיינות רולדין  זיכיון לבית קפה  הזדמנויות עסקיות  זכיינות  מאמרים  מימון   צור קשר  קוד אתי לזכיינות  חוזה זיכיון  הלוואות לעסקים  דרושים  שיווק דיגיטלי   כנס זכיינות 2014   עסקים למכירה  זכיינות כאן

המרכז לקידום זכיינות בישראל l פרנקס יעוץ עסקי בע"מ l רח' דרך החורש 4, בית אפריקה ישראל, ת.ד 12822 יהוד 56470 l טל' 1-700-720-720 l פקס: 03-5322567