כניסה לחברים רשומים



הרשם לניוזלטר


זכיינות אספרסו בר
זכיינות קפנטו
זכיינות קופיקס
זכיינות ג'נטלמן
זכיינות בליקר בייקרי
זכיינות סחוט
זכיינות איי לק
זכיינות עידן 2000
קפה ג'ו_GO

האם בקרוב עובדי זכיין ייחשבו כעובדי הרשת?

16/02/2015
האם בקרוב עובדי זכיין ייחשבו כעובדי הרשת?

האם בקרוב יחולו יחסי עובד מעביד בין עובדי סניפים שמופעלים על ידי זכיינים לבין הרשת המזכה? האם בגלל היעדר חקיקה בתחום הזכיינות, היעדר הגדרה ברורה בחוק לגבי מיהו "עובד"  ובגלל מערכת היחסים הקיימת בין הרשת לבין הסניפים בזכיינות המנוהלים על פי תכתיביה הנוקשים של  הרשת ניתן יהיה להכיל יחסי עובד מעביד בין עובדי הזכיין לבין הרשת עצמה.

המשמעות של הכרה כזו מצד המחוקק או על ידי בית הדין לעבודה תהווה פגיעה כמעט אנושה במודל הזכיינות.

החשש מהכרה כזו נובע גם ובין היתר מכך שבארה"ב הוגשה תביעה על ידי מועצת יחסי העבודה האמריקאית על מקדונלד'ס ועוד רשתות זכיינות מובילות בגין הפרה של חוקי העבודה. הטיעון של מועצת יחסי העבודה בכך שהרשת מהווה מעין שותפה של הזכיין ומשכך יכולים להתקיים יחסי עובד מעביד בין הרשת לבין עובדי הזכיין.

הטיעון לכך שיש לראות ברשת "שותפה" נובע מכך שהרשת היא זו שקובעת את נהלי העבודה והדרישות כיצד לנהל את סניפי הזכיינות מגיעות מטעם הרשת ואם הסניף לא ינוהל בהתאם להנחיות הרשת, הרשת יכולה להטיל סנקציה על הזכיין, לכן באותה המידה הרשת היא גם זו שצריכה לשאת בכל האחריות באשר לזכויות העובדים של הרשת בכללותה לרבות עובדי זכיין. לפי הכלל הפשוט – הרשת מחליטה הכל אז היא גם זו שתיקח אחריות על הכל!

כטיעון נגד, הרשתות המזכות בארה"ב שבראשן מקדונלד'ס טענו כי החלטה מסוג כזה מהווה פגיעה דרמטית בשיטת הזכיינות ויכולה אפילו להוות מכה אנושה.

עם זאת ולמרות המצב הבעייתי והיעדר קביעה פוזיטיבית נראה כי יהיה קשה לבית הדין לקבוע כי אכן מתקיימים יחסי עובד מעביד בין הרשת לבין עובדי הזכיין אולם כשאין בארץ חוק זכיינות, ואין הגדרה ברורה בחוק לגבי מי נחשב "עובד" והעובדה כי עד כה לא נקבעה עמדה לכך על ידי בית הדין ובארה"ב מתרקמת מגמה כזו, אז הכל יכול להיות....

 

הכותב הינו המנכ"ל למרכז לקידום זכיינות

מהות הזכיינות היא שרשת מזכה מוכרת לזכייניה שירותי ניהול הכוללים תמיכה רציפה בתמורה לתמלוגים שוטפים. במקרים רבים חוסר הצלחה של רשתות מזכות נובע מאימוץ מודל זכייני שאינו מתאים או מניהול לקוי של הזכיינים. תשתית נכונה, גיבוש מודל זכייני נכון, ספר נהלים מדויק, חוזה זיכיון מנוסח כראוי, גיוס זכיינים איכותיים ומגננוני תמיכה ובקרה, הם אשר מובילים להצלחה בזכיינות.

קרא עוד...

להלן 10 טיפים מנצחים אשר יאפשרו לך, הזכיין הפוטנציאלי לקבל ההחלטה מושכלת ונכונה, אשר תשפיע על הצלחתך ברכישת הזיכיון וישפכו אור על כדאיות העסקה...

 

 

  

 

קרא עוד...

המרכז לקידום זכיינות בישראל רואה בכללי אתיקה בזכיינות ערך עליון הן ביחסים הטרום חוזיים והן ביחסים השוטפים בין רשת מזכה לבין זכייניה וזכייניה הפוטנציאליים. לנוכח העובדה כי בארץ אין חוק אשר מסדיר את הפעילות של ענף הזכיינות וכי חסרים סטנדרטים שישמרו על התנהלות ראויה ביחסים שבין רשתות מזכות ובין זכיינים, יישום של כללי אתיקה בענף הינו בעל חשיבות...

קרא עוד...

אותנטי

צור קשר

מלא פרטים וניצור אתך קשר בהקדם
*הקלד את הקוד הבא

אודות  זכיין  זכיינות למכירה  זיכיון לקופיקס  זכיינות למכירה  זכיינות בתי קפה  זיכיונות  ספר נהלים  זכיינות ארומה  זכיינות קופיקס  זכיינות רולדין  זיכיון לבית קפה  הזדמנויות עסקיות  זכיינות  מאמרים  מימון   צור קשר  קוד אתי לזכיינות  חוזה זיכיון  הלוואות לעסקים  דרושים  שיווק דיגיטלי   כנס זכיינות 2014   עסקים למכירה  זכיינות כאן

המרכז לקידום זכיינות בישראל l פרנקס יעוץ עסקי בע"מ l רח' דרך החורש 4, בית אפריקה ישראל, ת.ד 12822 יהוד 56470 l טל' 1-700-720-720 l פקס: 03-5322567