כניסה לחברים רשומים



הרשם לניוזלטר


זכיינות ג'נטלמן
זכיינות בליקר בייקרי
זכיינות אספרסו בר
זכיינות עידן 2000
קפה ג'ו_GO
זכיינות קפנטו
זכיינות סחוט
זכיינות איי לק
זכיינות קופיקס

מקדונלד'ס- ההצלחה במספר נקודות למחשבה...

74 שנות פעילות, קרוב ל-70 מיליון לקוחות מדי יום, מחזור מכירות שנתי של כ 19 מיליארד דולר, יותר מ-35,000 סניפים ולוגו אחד המוכר (כמעט) לכל אחד ואחת מיושבי כדור הארץ. כל אלו ועוד הופכים את מקדונלד'ס לרשת המזון המהיר החשובה והמצליחה ביותר בעולם. בשורות הבאות ניסינו להתחקות אחר ההצלחה, וזאת מתוך ניסיון להבין מה הפך את כריך הלחמנייה עם קציצת הבשר לאחד המאכלים הכי פופולאריים ברחבי הגלובוס ולמותג המזון המהיר המוביל בעולם.
9/12/2014

 

  • חדשנות זה שם המשחק- בשנת 1948 (שמונה שנים לאחר פתיחת המסעדה הראשונה), מייסדי רשת מקדולנד'ס ייצרו מערך שירות חדשני אשר זכה לכינוי "מערכת שירות מהיר". מערכת זו הניחה את היסודות להתנהלותן של כל מסעדות המזון המהיר שבאו אחריה, ומאז ועד היום, הרשת לא מפסיקה לחדש ולפעול ביצירתיות בכל הנוגע להתייעלות הרשת בכל היבטי התפעול.
  • תפריט אחיד וממוקד- כל מנת אוכל המופיעה בתפריט הרשת, עוברת דרך קבוצות מיקוד (בהתאם לקהל היעד לו מיועדת המנה), הטועמות את המנה ומעניקות חוות דעת בנוגע לטעם המנה ואופן הגשתה. כמו כן, תפריט הרשת מורכב ממספר מצומצם של פריטי מזון דבר המאפשר לכל לקוח לבחור במהירות ובקלות את פריט המזון הרצוי לו (ובין היתר שכפול מהיר יחסית של סניפים על ידי זכיינים), כל מנת אוכל המופיעה בתפריט הרשת עוברת פרי מחקר ופיתוח לאורך שנים, וכל זאת על מנת להעמיד לרשות הלקוחות את המנה האידיאלית.
  • הקפדה יתרה על הנהלים- רשת מקדונלד'ס מקפידה בחירוף נפש על נהליה. נהלים אלו כוללים בין היתר: הליך הכנה והגשה אחיד של כל מנות התפריט, עיצוב אחיד בכל סניפי הרשת ברחבי העולם, אחידות באופן שירות הלקוח ועוד.
  • התאמה לקהל המקומי- רשת מקדונלד'ס הממוקמת בלמעלה מ-120 מדינות מסביב לעולם, מקפידה על התאמת התפריט לטעמו של הקהל המקומי לדוגמא: בסניפי הרשת בגרמניה תוכלו למצוא המבורגר בציפוי בירה, בסניפי הרשת בהודו תמצאו היצע מגוון של מנות צמחוניות, בסניפי הרשת הפועלים במדינות האיסלאם לא תמצאו מנות המורכבות מבשר חזיר ובישראל תוכלו למצוא מנות אוכל בעלות אופי מקומי כגון המק-פלאפל, מק-קבב, וכמו כן, תוכלו למצוא בישראל 52 סניפי מקדונלד'ס כשרים. הגאוניות של מקדונלד'ס באה לידי ביטוי בין היתר בכך שמייצרת התאמה לקהל המקומי מבלי לוותר על אחידות הרשת ומבלי לפגוע במה שמייחד  את פעילותה כרשת מזון מהיר.
  • עולם הילדים של מקדונלד'ס- מראשית דרכה, רשת מקדונלד'ס שמה דגש רב על שיווק ממוקד לילדים. פעולות שיווק אלו תרמו רבות להפיכתה של מקדונלד'ס לרשת המזון המהיר האהובה ביותר על מיליוני משפחות מסביב לעולם, ולאורך השנים, פעולות השיווק לילדים, אפשרו למקדונלד'ס "לחנך" דורות שלמים של לקוחות מרוצים.
  • הקשבה מלאה לרחשי הציבור ולתנאי השוק המשתנים- לאורך כל שנות פעילותה, רשת מקדונלד'ס הוכיחה כי היא יודעת להתאים את עצמה לתנאי השוק המשתנים, וכל זאת תוך כדי הקשבה מלאה לרחשי הציבור ואף לדברי הביקורת אשר הושמעו (לא אחת) כנגד פעילות הרשת. בין היתר, נקודה זו באה לידי ביטוי בהחדרת אלמנט האוכל הטרי לתפריט מסעדות הרשת. בסניפי הרשת בישראל לצורך הדוגמא הכניסו לתפריט את הסלט "חתוך דק" אשר לווה במסר הפרסומי הבא: נחתך רק אחרי שמזמינים. פעולה זו נושאת בתוכה אמירה לפיה: אנחנו במקדולנד'ס עושים הכול על מנת לשמור על טריות המנות ואצלנו האוכל הוא טרי.

           חשוב לציין שרשת מקדונלד'ס איננה רשת המזון המהיר הגדולה ביותר בעולם (את התואר המכובד מחזיקה רשת "סאבווי" המחזיקה למעלה מ-41,000 סניפים ברחבי העולם),

            אך היא בהחלט רשת המזון המהיר בעלת מחזור המכירות הגדול ביותר בעולם.

            מקדולנד'ס – האם זה מה שחשבת?

            הכותב הינו מנכ"ל משותף  במרכז לקידום זכיינות בישראל

מהות הזכיינות היא שרשת מזכה מוכרת לזכייניה שירותי ניהול הכוללים תמיכה רציפה בתמורה לתמלוגים שוטפים. במקרים רבים חוסר הצלחה של רשתות מזכות נובע מאימוץ מודל זכייני שאינו מתאים או מניהול לקוי של הזכיינים. תשתית נכונה, גיבוש מודל זכייני נכון, ספר נהלים מדויק, חוזה זיכיון מנוסח כראוי, גיוס זכיינים איכותיים ומגננוני תמיכה ובקרה, הם אשר מובילים להצלחה בזכיינות.

קרא עוד...

להלן 10 טיפים מנצחים אשר יאפשרו לך, הזכיין הפוטנציאלי לקבל ההחלטה מושכלת ונכונה, אשר תשפיע על הצלחתך ברכישת הזיכיון וישפכו אור על כדאיות העסקה...

 

 

  

 

קרא עוד...

המרכז לקידום זכיינות בישראל רואה בכללי אתיקה בזכיינות ערך עליון הן ביחסים הטרום חוזיים והן ביחסים השוטפים בין רשת מזכה לבין זכייניה וזכייניה הפוטנציאליים. לנוכח העובדה כי בארץ אין חוק אשר מסדיר את הפעילות של ענף הזכיינות וכי חסרים סטנדרטים שישמרו על התנהלות ראויה ביחסים שבין רשתות מזכות ובין זכיינים, יישום של כללי אתיקה בענף הינו בעל חשיבות...

קרא עוד...

ממלכת החלבה והטחינה

צור קשר

מלא פרטים וניצור אתך קשר בהקדם
*הקלד את הקוד הבא

אודות  זכיין  זכיינות למכירה  זיכיון לקופיקס  זכיינות למכירה  זכיינות בתי קפה  זיכיונות  ספר נהלים  זכיינות ארומה  זכיינות קופיקס  זכיינות רולדין  זיכיון לבית קפה  הזדמנויות עסקיות  זכיינות  מאמרים  מימון   צור קשר  קוד אתי לזכיינות  חוזה זיכיון  הלוואות לעסקים  דרושים  שיווק דיגיטלי   כנס זכיינות 2014   עסקים למכירה  זכיינות כאן

המרכז לקידום זכיינות בישראל l פרנקס יעוץ עסקי בע"מ l רח' דרך החורש 4, בית אפריקה ישראל, ת.ד 12822 יהוד 56470 l טל' 1-700-720-720 l פקס: 03-5322567